روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

برای رشد صحیح دندان های کودکمان چه کنیم؟


تاریخ ارسال : 1398/6/9 7:35:40 تعداد بازدید : 21,167 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

ایجاد عادات خوب دندانپزشکی باید از زمان تولد آغاز شود تا زمانی که اولین دندان فرزند شما ظاهر شود. چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید تا کودک شما برای یک عمر دندان و لثه سالم داشته باشد

ایجاد عادات خوب دندانپزشکی باید از زمان تولد آغاز شود تا زمانی که اولین دندان فرزند شما ظاهر شود. چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید تا کودک شما برای یک عمر دندان و لثه سالم داشته باشد

مسواک زدن

منتظر رشد کامل دندان های کودک نباشید.قبل از شروع مسواک ، می توانید باکتری های موجود در لثه ها را بشویید.  این کار را می توانید با مالیدن یک پارچه تمیز و مرطوب به لثه به آرامی انجام دهید.
پس از ظاهر شدن اولین دندان ، مسواک زدن را با مسواک کودک و کمترین مقدار خمیردندان کودک شروع کنید ، زیرا باید مقدار خمیر بلعیده شده را به حداقل برسانید. پس از کامل شدن دندان ها ، می توانید نخ دندان را به آرامی شروع کنید.

به کودک خود کمک کنید تا در اوایل دوره دبستان ، مسواک بزند. کودکان تا آن زمان مهارت لازم را برای صحیح مسواک زدن ندارند.


تغذیه

فقط به این دلیل که رژیم غذایی کودک از قند فرآوری شده نیست به این معنی نیست که در معرض خطر پوسیدگی دندان نباشد. نوزادانی که با یک بطری شیر به رختخواب می روند ، با قندهای شیر که روی دندانهایشان نشسته اند ، به خواب می روند.  بنابراین لازم است که دهان آنها قبل از خواب از شیر پاک شود. همچنین ، اجازه ندهید که کودک نوپای شما در طول روز ساعت ها از بطری شیر یا فنجان بخورد. دندانهایی که دائماً در شیر باشند دچار پوسیدگی خواهند شد.

مکیدن انگشت شست

بیشتر کودکان بین دو تا چهار سالگی این عادت را متوقف می کنند ، با این وجود این عادت در برخی از کودکان تا سال ها ادامه خواهند داشت.
اکثر مشکلات دندانپزشکی زمانی اتفاق می افتد که کودکان دائم مکیدن انگشت خود را ادامه می دهند. آنها در معرض خطر اوربایت هستند زیرا دندانهای جلوی آنها بیشتر از حد طبیعی به جلو هل داده می شود ، همچنین هنگامی که دندانهای بالا و پایین به هم نرسند، نیش باز ایجاد می شود .

دندانپزشک

از آنجایی که آسیب های بیماری دهان و دندان در دوران کودکی و نوجوانی شروع می شود، جلوگیری و درمان این آسیب ها در این دوران اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل دندانپزشکی کودکان می تواند نه تنها سبب بالا بردن سطح آگاهی کودکان و نوجوانان در بهداشت دهان و دندان شود، بلکه قادر است از بروز بسیاری از ناهنجاری های موجود در دهان و دندان جلوگیری کند.

ارتودنتیست

توصیه می شود کودکان را در سن 8 تا 10 سالگی برای انجام ارزیابی نزد ارتودنتیست ببرید. تا این زمان ، اولین دندانهای دائمی رشد کرده اند که متخصص ارتودنسی شما می تواند مشکلات احتمالی در مورد نیش و شلوغی فرزندتان را بررسی کند.


یادگیری چگونگی مراقبت صحیح از دندانها و لثه های کودک شما از سنین پایین ، بهترین شروع برای مراقبت های بعدی دندانپزشکی آنها خواهد بود.


برچسب ها

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/4/22 13:57:33 0
    ارتباط بین سلامت عمومی بدن و سلامت دهان و دندان
    بهداشت دهان و دندان ضعیف می تواند باعث بروز مشکلات قلبی شود، از سوی دیگرسلامت بدن سلامت دهان و دندان را تحث تاثیر قرار می دهد
  • تاریخ ارسال : 1398/9/6 7:07:29 0
    چه عواملی باعث ایجاد طعم تلخ در دهان می شود؟
    ایجاد طعم تلخ در دهان هنگام خوردن چیزی تلخ ، مانند کاسنی یا قهوه سیاه طبیعی است. صرف نظر از آنچه می خورید یا می نوشید ، داشتن طعم تلخ مزمن در دهان طبیعی نیست و می تواند یکی از چندین وضعیت بیماری را نشان دهد.
  • تاریخ ارسال : 1398/9/6 12:10:47 0
    چرا باید زبان خود را مسواک کنید
    شما روزانه دو بار مسواک می زنید و نخ دندان می کشید ، اما اگر باکتری های موجود در زبانتان را از بین نبرید ، امیدی به حذف باکتری های دهان خود نداشته باشید. دندانپزشکان می گویند ، چه برای مبارزه با بوی بد دهان و چه فقط برای سلامتی خوب دندان ، تمیز کردن زبان مهم است.
  • تاریخ ارسال : 1398/7/8 7:21:17 0
    دلایل انجام ارتودنسی در بزرگسالی
    یک لبخند سالم می تواند به افزایش اعتماد به نفس کمک کرده و تأثیر مثبتی در موفقیت شما در کار داشته باشد.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com