روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

مشکلات خواب چیست؟


تاریخ ارسال : 1398/5/31 13:31:19 تعداد بازدید : 22,155 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

تنفس از طریق دهان به جای بینی می تواند طیف وسیعی از مشکلات بهداشت دهان و دندان را ایجاد کند. از آنجا که دندان های شما به جای بزاق در طول شب در معرض هوا هستند ،خطر پوسیدگی دندان ها افزایش پیدا می کند زیرا دهان از وجود باکتری ها پاک نمی شود.

مشکلات معمول خواب شامل موارد زیر است:

تنفس دهان

تنفس از طریق دهان به جای بینی می تواند طیف وسیعی از مشکلات بهداشت دهان و دندان را ایجاد کند. از آنجا که دندان های شما به جای بزاق در طول شب در معرض هوا هستند ،خطر پوسیدگی دندان ها افزایش پیدا می کند زیرا دهان از وجود باکتری ها پاک نمی شود.

در این حالت بافت نرم دهان خشک می شود که منجر به لثه های قرمز و ملتهب و حتی خونریزی لثه خواهد شد. بوی بد مزمن یکی دیگر از علائم تنفس دهان است.
همچنین در این حالت به دلیل نرسیدن اکسیژن کافی به ریه  ها باعث بیدار شدن منظم از خواب می شود.

بروکسیسم خواب (دندان قروچه)

بروکسیسمی که در خواب رخ می دهد، مرتبط با اختلالات خواب می باشد. آن هایی که دندان قروچه دارند، خصوصا در خواب، بیشتر از بقیه دچار اختلالات خواب می باشند، مثل خروپف کردن، یا آپنای خواب. دندان قروچه خفیف ممکن است نیازی به درمان نداشته باشد. با این حال، در برخی دیده می شود که دندان قروچه شدیدشان به خاطر اختلالات فکین، سردردها، دندان های خراب و مشکلات دیگر بوده است.

TMD

اختلال مفصل Temporomandibular (TMD) - مفصلی که به شما امکان می دهد غذا بخورید و صحبت کنید و فک را به جمجمه خود متصل می کند. علائم این اختلال شامل درد در جلوی گوش ، قفل شدن فک ، سر و صدا هنگام باز کردن دهان یا جویدن غذا و درد در فک است.

اثرات سلامتی خواب ضعیف

خواب ضعیف می تواند بر سلامت عمومی ، کیفیت زندگی ، خلق و خوی و عملکرد در محل کار یا مدرسه تأثیر بگذارد.در كودكان ، خواب ضعیف می تواند منجر به رفتار ضعیف و كار در مدرسه شود كه می تواند منجر به تشخیص نادرست دشواری یادگیری و شرایط مرتبط با رفتار مانند اختلال کاهش توجه و فرط فعالیت (ADHD) و اوتیسم شود.

همچنین مطالعات نشان داده اند که کمبود خواب می تواند منجر به مشکلات سلامتی مزمن مانند بیماری های قلبی ، سرطان ، چاقی ، فشار خون بالا ، دیابت و سکته مغزی شود.


برچسب ها
مشکلات خواب ,آپنه خواب ,tmd ,بروکسیسم ,دندان قروچه

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1397/10/30 16:55:11 0
    فاصله بین دندان ها
    علت ایجاد فاصله بین دندان ها چیست؟
  • تاریخ ارسال : 1397/6/5 12:50:34 0
    مزایا ومعایب ارتودنسی با پلاک های شفاف(نامرئی)
    CAT مخفف Clear Aligner Therapy می باشد که به معنی استفاده از یک سری پلاک های متحرک شفاف جهت اصلاح ناهنجاری های دندانی خفیف است. امکان درمان موارد پیچیده با این پلاک ها وجود ندارد و هزینه بالاتری هم دارند. البته این درمان برای افراد بزرگسال با مشکلات کم دندانی توصیه می گردد، زیرا علاوه بر نامرئی بودن آن ها ،استفاده ونگهداری بسیار ساده تری دارند.
  • تاریخ ارسال : 1398/4/31 6:18:15 0
    آیا من نیاز به ارتودنسی دارم؟؟
    اگر دندان ها به درستی روی هم قرار نگیرند مشکل و ناهنجاری به وجودآمده را مال اکلوژن می نامند.مال اکلوژن موجب مشکلاتی در تلفظ واژه‌ ها و اصوات، جویدن غذا و همچنین زیبایی چهره ایجاد می‌کند.
  • تاریخ ارسال : 1397/12/9 12:39:04 0
    آیا فشار خون بالا باعث دندان قروچه می شود؟
    چه عواملی باعث دندان قروچه می شود؟

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com