روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

نقش دندانپزشکان در درمان آپنه خواب


تاریخ ارسال : 1398/5/26 10:59:11 تعداد بازدید : 20,725 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

درمان ارتودنسی می‌تواند کلیدی در درمان آپنه انسدادی خواب باشد زیرا اغلب اوقات به طور کل یا بخشی از وقف تنفسی ناشی از مشکلات ساختاری است.

دندان‌پزشکان اطفال و ارتودنتیست‌ها، گروه‌هایی از دندان‌پزشکان هستند که بیش از بقیه می‌توانند اختلالات مربوط الگوهای غیرطبیعی رشد کرانیوفیشیال را تشخیص داده و از اختلالات تنفس حین خواب را در آینده پیشگیری کنند.

درمان ارتودنسی می‌تواند کلیدی در درمان آپنه انسدادی خواب باشد زیرا اغلب اوقات به طور کل یا بخشی از وقف تنفسی ناشی از مشکلات ساختاری است. شرایط ارتودنسی و عوامل آناتومیکی که می‌توانند در شکل گیری آپنه انسدادی خواب نقش داشته باشند، عبارتند از:

    اوربایت عمیق
    بیرون زدگی دندان
    صدمات
    فک‌های ناهماهنگ، رشد ناهنجار فک
    افزایش ارتفاع قسمت پایینی صورت یا سایر ناهنجاری‌های صورت
    زبان بزرگ
    بزرگی کام نرم
    نقص‌های مادرزادی


انواع تجهیزات دهان و دندان:

بیش از 100 نوع تجهیزات دهان و دندان برای درمان آپنه انسدادی در دسترس است که توسط FDA تأیید شده‌اند. این دستگاه‌های ارتودنسی در دو دسته اصلی برای درمان وقف تنفسی وجود دارند:

    دستگاه بهبود دهنده فک پایین (MAD): رایج‌ترین دستگاه مورد استفاده برای درمان آپنه انسدادی خواب که شبیه نایت گارد است و فک را به سمت جلو می‌دهد تا راه را برای مجاری تنفسی در هنگام خواب باز کند.
    دستگاه نگهداری زبان (TRD): دستگاهی شبیه اسپلینت است که زبان را در موقعیت جلو نگه می‌دارد و مانع از انسداد گلو در هنگام خواب می‌شود.


برچسب ها
درمان آپنه خواب ,دستگاه بهبود دهنده فک پایین (MAD) ,دستگاه نگهداری زبان (TRD) ,بیرون زدگی دندان ,انواع تجهیزات دهان و دندان

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/4/22 13:57:33 0
    ارتباط بین سلامت عمومی بدن و سلامت دهان و دندان
    بهداشت دهان و دندان ضعیف می تواند باعث بروز مشکلات قلبی شود، از سوی دیگرسلامت بدن سلامت دهان و دندان را تحث تاثیر قرار می دهد
  • تاریخ ارسال : 1398/6/9 7:58:56 0
    ارتودنسی پیشگیری چه فوایدی دارد؟؟
    توصیه می کنیم که اولین معاینه فرزند شما با متخصص ارتودنسی در سن 7 سالگی انجام شود.چرا سن 7 سالگی؟ انجام اولین معاینه ارتودنسی در سن 7 سالگی، به متخصص ارتودنسی این امکان را می‌دهد که مشکلات دندانی- فکی را در مراحل اولیه تشخیص دهد و با ارزیابی دقیق آنها زمان و شیوه مناسب درمان را طرح ریزی کند. به این ترتیب وضعیت مشکلات بیمار در آینده به والدین گوشزد می‌شود و اگر قرار است در سن مشخصی، درمانی برای بیمار انجام شود والدین در جریان قرار می گیرند.
  • تاریخ ارسال : 1398/7/14 10:09:20 0
    چگونه می توان بهترین نتیجه را در هنگام استفاده از براکت ها بدست آورد
    اگر به هر دلیل با براکت خود احساس ناراحتی می کنید ، در اسرع وقت با متخصص ارتودنسی خود ملاقات کنید. ممکن است تنظیم ساده براکت برای تسکین درد نیاز باشد.
  • تاریخ ارسال : 1398/7/28 7:00:40 0
    آیا دندانهای عقل باعث کج شدن دندانهایم می شود؟
    پاسخ کوتاه به این سوال خیر. برای سالهای طولانی این تصور غلط وجود داشت که با شروع رشد دندان های عقل ، دندان های دیگر را به جلو سوق می دهد و باعث کج شدن آنها می شود.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com