روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

آپنه خواب: ده علامت و نشانه برتر آپنه خواب


تاریخ ارسال : 1398/5/26 10:55:16 تعداد بازدید : 20,215 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

آپنه ی خواب یک نوع اختلال خواب است و هنگامی رخ می دهد که تنفس شخص در حین خواب قطع می شود یعنی مغز و سایر اجزای بدن اکسیژن کافی دریافت نمی کنند. آپنه ی خواب یک بیماری جدی است و در طول زمان می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و غیره را افزایش دهد.

آپنه ی خواب یک نوع اختلال خواب است و هنگامی رخ می دهد که تنفس شخص در حین خواب قطع می شود یعنی مغز و سایر اجزای بدن اکسیژن کافی دریافت نمی کنند.
آپنه ی خواب یک بیماری جدی است و در طول زمان می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و غیره را افزایش دهد.

علائم و نشانه های آپنه خواب :

خرناس
 افراد مبتلا به آپنه خواب به دلیل اینکه مجاری هوایی آنها تا حدی یا کاملاً انسداد دارد ، خروپف می کنند. هنگامی که هوا نمی تواند آزادانه از طریق مجاری هوایی شما جریان یابد ، در نتیجه صدای خروپف ایجاد می شود.

نداشتن تمرکز
از آنجا که آپنه خواب خواب را مختل می کند ، مبتلایان در روز با عدم تمرکز کافی مواجه می شوند .همه ما می دانیم که خستگی تمرکز را دشوار و سخت می کند ، اما تحقیقات نشان می دهد که آپنه خواب کارکرد مغز را به چاش می کشد و تمرکز کافی را دچار مشکل می کند.

تنفس نامنظم در هنگام خواب

آپنه خواب با مکث های متعدد در تنفس هنگام خواب مشخص می شود. این مکث ها معمولاً بین 10 تا 30 ثانیه به طول می انجامند. در موارد شدید ، افراد مبتلا به آپنه خواب ممکن است هر چند دقیقه یکبار این آپنه ها را تجربه کنند. ممکن است یک آپنه خاموش باشد یا ممکن است مانند خفگی یا گازگرفتگی به نظر برسد ، زیرا فرد برای گرفتن اکسیژن تلاش می کند.

سردردهای صبحگاهی

تنفس نامنظم بر میزان اکسیژن افراد مبتلا به آپنه خواب هنگام استراحت تأثیر می گذارد. مغز می خواهد سطح اکسیژن را حفظ کند ، بنابراین شریانهای خود را گشاد می کند تا جریان خون افزایش یابد. این اتساع باعث افزایش فشار در جمجمه می شود ، که در هنگام همراهی با اختلال خواب اغلب منجر به سردردهای صبحگاهی می شود. این سردردها معمولاً در اولین ساعات بیدار شدن از بین می روند ، زیرا تنفس طبیعی و مصرف اکسیژن از سر گرفته می شود.

خستگی روز

افراد مبتلا به آپنه خواب اغلب در طول روز احساس خستگی می کنند ، حتی اگر هشت ساعت توصیه شده خوابیده باشند. آپنه خواب ،خواب را مختل می کند و این امکان خواب عمیق را برای افراد مبتلا غیرممکن می کند.


خشکی دهان بعد از بیدار شدن

آپنه انسدادی خواب ، رایج ترین نوع آپنه خواب ، به این دلیل رخ می دهد که مجاری هوایی فوقانی در هنگام خواب باریک یا کاملاً فرو می ریزد ، که باعث می شود فرد مبتلا به طور نامنظم نفس بکشد. با به خطر افتادن راه هوایی فوقانی ، افراد مبتلا به آپنه خواب ، مشکل تنفس در بینی خود را دشوار می کنند. این رفتار باعث می شود بسیاری از مبتلایان هنگام خواب ، از دهان خود نفس بکشند. تنفس از طریق دهان ، بزاق را که به طور طبیعی دهان را پوشانده ، خشک می کند ، و این باعث می شود هنگام بیدار شدن احساس خشک شود.خشکی دهان می تواند علائم دردناک دیگری از جمله گلودرد ، بوی بد دهان و تشنگی مداوم ایجاد کند.

بیدار شدن مکرر

تنفس نامنظم ، خروپف و سایر اختلالات خواب همه می توانند خواب افراد مبتلا به آپنه خواب را قطع کنند. اگر غالباً در طول شب بیدار می شوید ، ممکن است دچار آپنه خواب شوید.

از دست دادن حافظه و فراموشی

افراد مبتلا به آپنه خواب اغلب فراموش کار هستند. تنفس نامنظم آنها هنگام خواب میزان اکسیژن آنها را در حالت استراحت کاهش می دهد و این  بر تأمین اکسیژن مغز تآثیر می گذارد.

فشار خون بالا و استرس

از آنجا که آپنه خواب باعث کاهش میزان اکسیژن افراد در هنگام خواب می شود ، افراد مبتلا به آپنه خواب اغلب از نظر سلامت قلبی و عروقی ضعیف هستند. قلب شما برای کارآمد بودن به اکسیژن متکی است. قلب با داشتن اکسیژن کم در خون ، باید فشار بیشتری برای پمپاژ خون در بدن داشته باشد. این فشار اضافی باعث فشار خون بالا می شود. وقتی فشار خون شما زیاد است ، بیشتر مستعد ابتلا به استرس شدید هستید.


برچسب ها
آپنه خواب ,اختلال تنفسی ,درمان آپنه خواب ,علائم و نشانه های آپنه خواب

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/9/6 12:07:10 0
    ویتامین D و دندان ها
    همه ما درباره اهمیت کلسیم در استخوانها و دندانهای سالم می شنویم ، اما در مورد رابطه ویتامین D و دندان ها به ندرت صحبت می شود .
  • تاریخ ارسال : 1398/8/15 11:16:22 0
    تأثیر رژیم غذایی و تغذیه بر سلامت دهان و دندان
    حفظ رژیم غذایی مناسب برای سلامتی دهان و دندان ضروری است. زمان و نحوه مصرف مواد غذایی روی سلامت عمومی و سلامت دندان ها و لثه های شما تأثیر می گذارد.
  • تاریخ ارسال : 1398/6/20 8:26:47 0
    شنا و سلامت دهان و دندان
    اگر قصد دارید رفتن به استخر دارید ، حتماً آب را به طور مرتب آزمایش کنید تا از pH مناسب آن اطمینان داشته باشید. علاوه بر این ، سعی کنید تا حد ممکن آب استخر را از دهان خود دور نگه دارید. و البته همیشه به درستی مسواک و نخ دندان استفاده کنید و به طور منظم را به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • تاریخ ارسال : 1398/8/13 6:46:48 0
    درد دندان با منشا غیر دندانی
    تفاوتی ندارد که دندان درد شما به چه دلیل شروع شده است، حتی اگر دچار میگرن، عفونت سینوسی یا عفونت گوش هستید و دندان های شما نیز درد می کند، باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان های شما معاینه شوند. در بسیاری از موارد، وجود یک مشکل در خود دندان باعث می شود که همراه شدن یک بیماری ثانویه باعث تشدید شرایط دندان و بروز درد شود. در این شرایط، لازم است دندان ها معاینه شوند تا عدم وجود پوسیدگی، حساسیت دندان، تحلیل لثه و بیماری های لثه در بیمار تایید شود.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com