روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

چگونه بوی بد دهان را برطرف کنیم؟


تاریخ ارسال : 1398/5/14 9:41:30 تعداد بازدید : 21,318 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

به طور منظم به دندانپزشکتان مراجعه کنید تا اگر پوسیدگی یا عامل عفونی دیگری در دهان و دندانهای شما دید، سریعتر آن را برطرف کند و شما را از شر بوی بد دهانتان نجات دهد و اگر با همه این اوصاف باز هم بوی بد دهان شما را آزار میدهد با متخصص داخلی خود تماس بگیرید

رعایت بهداشت دهان و دندان

دندانهایتان را حداقل دوبار در روز بشویید. مسواک زدن پس از خوردن غذا، ذرات غذایی را که در دهان باقی می ماند و باعث د بو شدن دهان می شود از بین می برد.غذاها، نوشیدنی ها و می توانند باکتری ها  روی زبان شما شوند، بنابراین به تمیز کردن زبان اهمیت بیشتری بدهید. با استفاده از مسواک زدن  زبان خود و یا استفاده از یک اسکرابر زبان، آن را تمیز نگه دارید. دهان خود را با آب یا دهانشو بشویید تا هر گونه آلودگی ماندگار را بردارید.

مبارزه با خشکی دهان
هالیتوزیس (بوی بد دهان) یک نشانه شایع در دهان خشک است. هنگامی که دهان شما خشک است، به اندازه کافی بزاق برای شستن ذرات و باکتری های مواد غذایی ندارید. آب آشامیدنی یکی از ساده ترین و بهترین راه برای افزایش تولید بزاق است. بطری آب را همیشه به همراه داشته باشید، به طوری که وقتی احساس خشکی دهان می کنید می توانید از آب بنوشید.

آدامس بدون قند

 آدامس باعث افزایش تولید بزاق می شود و این یک راه عالی برای مبارزه با خشکی دهان است.

خوردن غذاهای حاوی روی

بسیاری از افراد مبتلا به هالیتوزیس دارای سطوح پایین روی هستند. روی یک ماده ضد میکروبی طبیعی است که دهان شما را پاک و از باکتری های ذاتی پاک می کند. شما می توانید سطح روی بدن خود را با خوردن غذاهای غنی از این مواد معدنی، از جمله صدف، گوشت گاو،  عدس، ماست کم چرب، و دانه کدو تنبل افزایش دهید.

استفاده از روغن های طبیعی

روغن نخود فرنگی یکی از بهترین روغن های طبیعی برای این منظور است. طعم قوی آن، بی خوابی را خنثی می کند در حالیکه خواص ضد عفونی کننده آن، میکروب ها و باکتری هایی را که باعث پوسیدگی دندان و پلاک دندان می شوند، می کشد.

روغن درخت چای ضد باکتری است که باعث می شود باکتری های مضر در دهان شما پاک شوند. اگر دهان خشک شما باعث نگرانی شما می شود، روغن لیمو را امتحان کنید.

شما می توانید از روغن های مختلف به روش های مختلف استفاده کنید. قبل از تمیز کردن دندان ها یک روغن کمی روی خمیر دندان خود بپاشید یا چند قطره را مستقیما به زبان خود بمالید. به دنبال محصولات بهداشتی دندانی که حاوی این روغن های طبیعی هستند، بوی تازه ای را بوجود آورید.

ترک سیگار

سیگار کشیدن نه تنها برای سلامت شما خطرناک است، بلکه برای نفس شما نیز بد است. ذرات دود ناپایدار در دهان، گلو و ریه ها مدت طولانی بعد از اینکه سیگار کشیدند، باعث ایجاد عطر و بوی ناخوشایند می شوند. افراد سیگاری نیز بیشتر از افراد غیر سیگاری بیماری لثه را ایجاد می کنند که به نفس بد می انجامد. سیگار کشیدن باعث می شود که دهان خشک شود و ذرت و باکتری ها از بین می روند. بهبود نفس شما دلیل بزرگی برای ترک سیگار است.

به طور منظم به دندانپزشکتان مراجعه کنید تا اگر پوسیدگی یا عامل عفونی دیگری در دهان و دندانهای شما دید، سریعتر آن را برطرف کند و شما را از شر بوی بد  دهانتان نجات دهد

و اگر با همه این اوصاف باز هم بوی بد دهان شما را آزار میدهد با متخصص داخلی خود تماس بگیرید.


برچسب ها
بوی بد دهان ,بوی دهان ,پوسیدگی دندان ,بهداشت دهان و دندان ,رفع بوی بد دهان

مطالب مرتبط

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com