روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

براکت فلزی در مقابل الاینر شفاف


تاریخ ارسال : 1398/5/12 4:43:22 تعداد بازدید : 20,440 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

به یاد داشته باشید که روش درمان ثابتی برای انجام ارتودنسی وجود ندارد. تشخیص دقیق نوع ارتودنسی باید توسط متخصص ارتودنسی بعد از تشکیل پرونده که شامل عکس رادیوگرافی ، عکس های نمای بیرون و داخل دندان و معاینه بیمار است انجام بگیرد.

افرادی که برای درمان ارتودنسی اقدام می کنند معمولا سوالاتی در مورد نوع درمان ارتودنسی دارند ، از جمله اینکه الاینر های شفاف مناسب است یا براکت ها ؟

در ابتدا به یاد داشته باشید که روش درمان ثابتی برای انجام ارتودنسی وجود ندارد. تشخیص دقیق نوع ارتودنسی باید توسط متخصص ارتودنسی بعد از تشکیل پرونده که شامل عکس رادیوگرافی ، عکس های نمای بیرون و داخل دندان و معاینه بیمار است انجام بگیرد.

در ارتودنسی به طور ذاتی روشی بهتر از روش دیگر نیست. انتخاب نوع روش درمان بر اساس شرایط فک و دندان و شیوه ی زندگی بیمار تشخیص داده می شود . با این حال صرف نظر از نوع درمان ارتودنسی همه بیماران باید بهداشت روزانه دهان و دندان  را رعایت کنند و استفاده از نگهداره بعد از اتمام دوره درمان را فراموش نکنند.
براکت ها:

اکثر مشکلات دندانی را میتوان با براکت های ارتودنسی درمان کرد. براکت ها ی طی چندین دهه توسط ارتودنتیست ها مورد استفاده قرار گرفته اند.
براکت های معمولی از جنس فولاد ضد زنگ هستند. البته براکت های سرامیکی هم در این صنعت خود را جای داده اند.براکت ها توسط چسب های مخصوص و بسیار محکم به هر دندان چسبانده می شوند. پس از متصل شدن از طریق سیم های مختلف، شروع به حرکت دادن دندان ها در موقعیت صحیح خود می کنند.

مزایا و معایب ارتودنسی ثابت:

  •     از مزایای ارتودنسی ثابت می‌توان گفت که به صاف شدن دندان‌ها کمک بیشتری می‌کند.
  •     این ارتودنسی هم ظاهر دندان را زیبا می‌کند و هم بهداشت دهان و دندان را تأمین می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های لثه را کم می‌کند.
  •     در ارتودنسی ثابت نیاز نیست پزشک روی همراهی بیمار حساب کند.
  •     یکی از مزایای مهم آن این است که همیشه در جای خود قرار می‌گیرد و مانند ارتودنسی متحرک نیست که در محل خود قرار داده نشود یا اصلاً مورد استفاده قرار نگیرد.
  •     با ارتودنسی ثابت دندان‌ها صد در صد در محل درست خود جای می‌‌گیرند و امکان برگشت دندان‌ها به حالت اولیه کم است.
  •     ارتودنسی ثابت کمتر به دندان‌ها آسیب وارد می‌کند، زیرا دندان‌ها در جهت‌های کنترل شده حرکت می‌کنند.
  •     دوره درمان ارتودنسی ثابت طولانی مدت است و ممکن است به دلیل رعایت نکردن بهداشت به طور کامل، دندان‌ها تغییر رنگ بدهند و اثر براکت‌ها روی دندان‌ها باقی بمانند.
  •     افرادی که ارتودنسی ثابت در دهان دارند ممکن است دچار مشکلاتی در زمان خوردن و جویدن شوند که البته این دردها دائمی نیستند و با جا به جایی سیم‌ها و براکت‌ها برای فرد عادی خواهند شد.
  •     سیم‌ها و براکت‌ها در ارتودنسی ثابت آسیب‌پذیر هستند و ممکن است در اثر خوردن و گاز زدن خوراکی‌های سفت بشکنند.
  •     همچنین، فرد ممکن است در تکلم دچار مشکلاتی شود.
  •     نکته دیگری که شاید حائز اهمیت باشد، شکل و ظاهر آن است که ممکن است این احساس را به فرد بدهد که زیباییش مختل شده است.

مزایا و معایب ارتودنسی متحرک:

  •     ارتودنسی متحرک برای افرادی که به دوره‌های کوتاه‌تری برای درمان نیاز دارند استفاده می‌شود و آزادی عمل بیشتری را به بیمار می‌دهد.
  •     مزیت دیگر آن این است که وقتی فرد احساس درد و آسیب دیدن به دندان‌ها داشته باشد، می‌تواند در زمان خوردن و آشامیدن آنها را از دهان بیرون بیاورد.
  •     در ارتونسی متحرک به خاطر فرآیند شستشوی کامل، بیمار در معرض خطر کمتری برای ابتلا به مشکلات لثه و خونریزی در یک قسمت است.
  •     دیگر مزیت ارتودنسی متحرک کوتاه‌تر بودن طول درمان آن است و همین که افراد مجبور نباشند در مدت زمان طولانی این ابزار را در دهان خود داشته باشند کار درمان را ساده‌تر می‌کند.
  •     ارتودنسی متحرک دو نوع هاولی و وکیوفوم دارد که نوع دوم به خاطر نامرئی بودن بسیار طرف دار دارد.
  •     یکی از معایب ارتودنسی متحرک این است که متریال آن زود به زود از بین می‌رود.
  •     ایجاد درد کم و خفیف در زمان شروع درمان با ارتودنسی متحرک که خوردن، آشامیدن و صحبت کردن را دچار مشکل می‌کند، از معایب دیگر آن است. البته این مشکل با خوردن یک مسکن از بین می‌رود.
  •     ارتودنسی متحرک قادر نیست دندان‌ها را در یک فضای سه بعدی جا به جا کند، اما ارتودنسی ثابت می‌تواند این کار را انجام دهد.
  •     در ارتودنسی متحرک به دلیل اینکه ریشه دندان در جهت نامناسب حرکت می‌کند، این امکان وجود دارد که به تحلیل ریشه منتهی شود.

 

 





برچسب ها
ارتودنسی ثابت ,ارتودنسی متحرک ,ارتودنسی ,متخصص ارتودنسی ,براکت های ارتودنسی ,الاینرهای شفاف ,پ

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/6/27 8:31:29 0
    دیابت و سلامت دهان و دندان: آنچه شما باید بدانید
    دیابت یک بیماری مزمن است که می تواند تقریباً در هر قسمت از بدن از جمله دندان ها و لثه ها تأثیر بگذارد. به همین دلیل دندانپزشکان مدیریت دیابت را در اولویت اصلی بیماران دیابتی قرار می دهند. اگرچه این یک بیماری جدی است ، دیابت قابل کنترل است و نیازی به تهدید برای سلامت دهان و دندان شما نیست. اگر مبتلا به دیابت هستید یا در معرض خطر آن هستید ، می خواهید به سلامت دهان و دندان خود توجه زیادی داشته باشید. در مورد چگونگی تأثیر دیابت بر روی دندان ها و لثه شما باید بدانید.
  • تاریخ ارسال : 1398/7/14 10:09:20 0
    چگونه می توان بهترین نتیجه را در هنگام استفاده از براکت ها بدست آورد
    اگر به هر دلیل با براکت خود احساس ناراحتی می کنید ، در اسرع وقت با متخصص ارتودنسی خود ملاقات کنید. ممکن است تنظیم ساده براکت برای تسکین درد نیاز باشد.
  • تاریخ ارسال : 1398/4/26 18:15:33 0
    انواع روش های زیبایی دندان
    وقتی می خواهید لبخندی زیبا داشته باشید ، انتخاب شما برای روش زیبایی دندان ها چیست ؟ بدون شک روش های زیبایی دندان در حال پیشرفت است.دندانپزشک شما کسی است که می تواند به شما کمک کند چه روشی را برای زیبایی لبخند خود انتخاب کنید.
  • تاریخ ارسال : 1398/9/16 12:21:56 0
    جراحی بیماری های لثه
    بیماری های لثه از شایع ترین مشکلات دهان و دندان، عامل رایج از دست دادن دندان در بزرگسالان و بوی بد دهان هستند. گاهی تغییرات هورمونی باعث می شود فرد به جراحی لثه نیاز پیدا کند. بعضی افراد به صورت ژنتیک مستعد ابتلا به بیماری های لثه هستند و بیشتر از سایرین به این بیماری ها مبتلا می شوند و نیاز به جراحی لثه پیدا می کنند. برای درمان بیماری های لثه باید به پریودنتیست مراجعه کنید.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com