روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

حساسیت های ارتودنسی


تاریخ ارسال : 1398/5/6 7:21:34 تعداد بازدید : 21,287 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

درصدی از افراد به نیکل، یک فلز معمولی در سیم و براکت ارتودنسی، حساسیت دارند. از دیگر مواد آلرژیک و حساسیت‌زا کش‌ها (الاستیک‌ها) و دستکش‌های معاینه لاستیکی هستند که در طول درمان ارتودنسی با پوست شما تماس نزدیک دارند.

اگر به ماده‌ای و یا چیزی حساسیت دارید مهم است که با  متخصص ارتودنسی خود در میان بگذارید. درصدی از افراد به نیکل، یک فلز معمولی در سیم و براکت ارتودنسی، حساسیت دارند. از دیگر مواد آلرژیک و حساسیت‌زا کش‌ها (الاستیک‌ها) و دستکش‌های معاینه لاستیکی هستند که در طول درمان ارتودنسی با پوست شما تماس نزدیک دارند. خوشبختانه احتمال حساسیت به دستکش و مواد لاستیکی کم است.

همچنین چندین موارد واکنش های آلرژیک در رابطه با مواد استفاده شده در ساخت براکت های نامرئی گزارش شده است. ممکن است واکنش های خفیف آلرژیک مانند خارش پوست، قرمزی، افزایش یا کاهش ترشحات غدد، تهوع، احساس سوزش و یا تورم بافت نرم در مجاورت مواد حساسیت‌زا اتفاق بیافتد. واکنش های شدید حساسیت‌زا، هر چند نادر، می تواند باعث عوارض تنفسی شود. همواره در رابطه با نگرانی های خود با  ارتودنتیست خود مشورت کنید چرا که ممکن است واکنش های آلرژیک ناگهان در طول درمان رخ دهد. در صورت وجود حساسیت اقدامات احتیاطی مناسب و برنامه های درمان جایگزین مورد بررسی قرار می گیرد


برچسب ها
حساسیت های ارتودنسی ,مشکلات ارتودنسی

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1396/11/14 16:08:00 0
    ملاحظات درمان های ارتودنسی در طی دوران بارداری
    دوران بارداری و حاملگی یکی از مهمترین دوران های زندگی خانم ها به حساب می آید. بارداری جایگاه و نگاه زن را به اطراف تغییر می دهد بنابراین داشتن لبخندی زیبا و بهبود ظاهر نیز همزمان می تواند اهمیت داشته باشد. با توجه به تقاضای بیشتر خانم ها نسبت به آقایان برای داشتن ظاهری بهتر و جوانتر، احتمال وقوع و مواجه شدن با بیماران خانمی که در طی درمان ارتودنسی باردار می گردند زیاد می باشد. به طور کلی و به عنوان یک قانون هیچ دلیلی از نظر سلامتی وجود ندارد که فرد باردار نتواند از دستگاههای ارتودنسی (ثابت یا متحرک) استفاده نماید.
  • تاریخ ارسال : 1398/2/10 16:01:19 0
    آیا ارتودنسی به رفع مشکلات گوارشی کمک می کند؟
    تاثیر ارتودنسی بر تغذیه چیست؟
  • تاریخ ارسال : 1398/5/3 15:29:13 0
    بهداشت ارتودنسی
    تمیز نگهداشتن دندان های ارتودنسی شده به نفع خودتان است ،سعی کنید همیشه وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن دندان ها را به همرا داشته باشید با رعایت بهداشت دهان در طول ارتودنسی بعد از پایان کار لبخندی سالم و زیبا خواهید داشت.
  • تاریخ ارسال : 1398/6/27 8:25:04 0
    تفاوت بین روکش ، بریج (Bridge) و ایمپلنت(کاشت دندان )چیست؟
    اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید یا دندان هایتان آسیب دیده است - احتمالاً سعی دارید تعیین کنید که آیا روکش ، بریج یا کاشت دندان گزینه مناسبی برای جایگزینی دندان است. از دست دادن و آسیب دیدن دندان ها می تواند کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد (مانند توانایی شما برای لذت بردن از غذاهای خاص) ، به همین دلیل جایگزینی دندان های آسیب دیده یا از دست رفته خود راهکار خوبی است. اما بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های از دست رفته و آسیب دیده چیست؟

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com