روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

حساسیت های ارتودنسی


تاریخ ارسال : 1398/5/6 7:21:34 تعداد بازدید : 21,218 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

درصدی از افراد به نیکل، یک فلز معمولی در سیم و براکت ارتودنسی، حساسیت دارند. از دیگر مواد آلرژیک و حساسیت‌زا کش‌ها (الاستیک‌ها) و دستکش‌های معاینه لاستیکی هستند که در طول درمان ارتودنسی با پوست شما تماس نزدیک دارند.

اگر به ماده‌ای و یا چیزی حساسیت دارید مهم است که با  متخصص ارتودنسی خود در میان بگذارید. درصدی از افراد به نیکل، یک فلز معمولی در سیم و براکت ارتودنسی، حساسیت دارند. از دیگر مواد آلرژیک و حساسیت‌زا کش‌ها (الاستیک‌ها) و دستکش‌های معاینه لاستیکی هستند که در طول درمان ارتودنسی با پوست شما تماس نزدیک دارند. خوشبختانه احتمال حساسیت به دستکش و مواد لاستیکی کم است.

همچنین چندین موارد واکنش های آلرژیک در رابطه با مواد استفاده شده در ساخت براکت های نامرئی گزارش شده است. ممکن است واکنش های خفیف آلرژیک مانند خارش پوست، قرمزی، افزایش یا کاهش ترشحات غدد، تهوع، احساس سوزش و یا تورم بافت نرم در مجاورت مواد حساسیت‌زا اتفاق بیافتد. واکنش های شدید حساسیت‌زا، هر چند نادر، می تواند باعث عوارض تنفسی شود. همواره در رابطه با نگرانی های خود با  ارتودنتیست خود مشورت کنید چرا که ممکن است واکنش های آلرژیک ناگهان در طول درمان رخ دهد. در صورت وجود حساسیت اقدامات احتیاطی مناسب و برنامه های درمان جایگزین مورد بررسی قرار می گیرد


برچسب ها
حساسیت های ارتودنسی ,مشکلات ارتودنسی

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1397/6/5 12:50:34 0
    مزایا ومعایب ارتودنسی با پلاک های شفاف(نامرئی)
    CAT مخفف Clear Aligner Therapy می باشد که به معنی استفاده از یک سری پلاک های متحرک شفاف جهت اصلاح ناهنجاری های دندانی خفیف است. امکان درمان موارد پیچیده با این پلاک ها وجود ندارد و هزینه بالاتری هم دارند. البته این درمان برای افراد بزرگسال با مشکلات کم دندانی توصیه می گردد، زیرا علاوه بر نامرئی بودن آن ها ،استفاده ونگهداری بسیار ساده تری دارند.
  • تاریخ ارسال : 1397/4/25 14:05:43 0
    علت فاصله بین دندانها
    علت فاصله بین دندانها چیست؟ به نکات زیر توجه کنید:
  • تاریخ ارسال : 1398/5/16 6:30:06 0
    با براکت های شل شده چه باید کرد؟
    اگر یک یا تعداد بیشتری از براکت های شما شل شده است ، سریعاً با ارتودنتیست یا دندانپزشک تماس بگیرید. و میزان شل بودن آن را اطلاع دهید.
  • تاریخ ارسال : 1398/5/3 15:29:13 0
    بهداشت ارتودنسی
    تمیز نگهداشتن دندان های ارتودنسی شده به نفع خودتان است ،سعی کنید همیشه وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن دندان ها را به همرا داشته باشید با رعایت بهداشت دهان در طول ارتودنسی بعد از پایان کار لبخندی سالم و زیبا خواهید داشت.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com