روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

بهداشت ارتودنسی


تاریخ ارسال : 1398/5/3 15:29:13 تعداد بازدید : 21,700 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

تمیز نگهداشتن دندان های ارتودنسی شده به نفع خودتان است ،سعی کنید همیشه وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن دندان ها را به همرا داشته باشید با رعایت بهداشت دهان در طول ارتودنسی بعد از پایان کار لبخندی سالم و زیبا خواهید داشت.

بیماران با هر نوع دستگاه ارتودنسی باید دندان های خود را چندین بار در روز تمیز کنند.
تمیز نگهداشتن دندان های ارتودنسی شده به نفع خودتان است ،سعی کنید همیشه وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن دندان ها را به همرا داشته باشید
با رعایت بهداشت دهان در طول ارتودنسی بعد از پایان کار لبخندی سالم و زیبا خواهید داشت.

1. آب
آب همیشه در دسترس است. پس از خوردن یا بعد از نوشیدن یک نوشیدنی شیرین و یا اسیدی، اگر مسواک خود را پیدا نمی کنید ،دهان خود را با آب ساده بشویید. برای خلاص شدن از ذرات غذا یا آثار نوشیدنی دهانتان را آب بکشید. آب حتی به کاهش اسیدیته شدن دهان شما کمک می کند. شستشو آب به اندازه مسواک زدن خوب نیست، اما اجازه نمی دهد مواد غذایی روی دندان باقی بمانند.

2. مسواک

حتی بدون خمیر دندان، مسواک زدن غذا و پلاک را برطرف می کند و به شما کمک خواهد کرد که دندان هایتان را سالم نگه دارید. مسواک مخصوص مسافرت به اندازه نصف یک مسواک معمولی  فضا میگیرد .

3.استفاده از مسواک های بین دندانی

همانطور که از نام آن پیداست، مسواک بین دندانی نوعی مسواک کوچک و باریک است که برای تمیز کردن مابین دندان ها، زیر و اطراف سیم ها و بریس های ارتودنسی استفاده می شود. قبل از استفاده از مسواک معمولی، از مسواک های بین دندانی برای خارج کردن ذرات بزرگ غذایی که بین بریس ها گیر کرده اند، استفاده کنید. به این منظور از یک آیینه استفاده کنید تا مطمئن شوید که چیزی را جا نینداختید.

4. نخ دندان

روزی یکبار باید دندان ها را نخ دندان کشید. استفاده از نخ دندان با وجود براکت های ارتودنسی ممکن است دشوار باشد اما روش های مختلفی برای تمیز کردن مابین دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان و سالم نگه داشتن لثه ها وجود دارد. نخ دندان به بیرون کشیدن ذرات باقی مانده غذایی و ماده پلاک از بین دندان ها و خط لثه کمک می کند.همچنین نخ دندان می تواند گوشه ها و شکاف هایی را تمیز کند که با مسواک قابل دسترس نخواهد بود.

5. خمیر دندان مناسب

( توصیه میکنیم اگر قصد مسافرت دارید موم ارتونسی هم به همراه داشته باشید تا چنانچه مشکلی برای سیم یا براکت ارتودنسی به وجو آمد به سرعت رفع کنید.
اگر شما براکت ارتودنسی دارید متوجه شده‌اید که آنها به قسمت داخلی گونه‌ها یا لب‌ها ساییده می‌شوند. به دلیل این ساییدگی، زخم‌های درون دهان شما ممکن است زیاد شوند بخصوص در روزها و هفته‌های اولی که این براکت‌ها را نصب کرده‌اید. بهترین راه درمان این مشکل استفاده از مقدار کمی موم ارتودنسی روی این براکت‌ها است. این موم سبب می‌شود بین براکت و قسمت داخل لب، گونه‌ها، زبان و اطراف لثه  شما یک مانع ایجاد شود. استفاده از این موم آسان است و توسط دندانپزشکتان برای شما تهیه می‌شود.

 


برچسب ها
بهداشت ارتودنسی ,تمیز کردن براکت ارتودنسی ,ارتودنسی ,نخ دندان ارتودنسی

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1397/6/5 12:50:34 0
    مزایا ومعایب ارتودنسی با پلاک های شفاف(نامرئی)
    CAT مخفف Clear Aligner Therapy می باشد که به معنی استفاده از یک سری پلاک های متحرک شفاف جهت اصلاح ناهنجاری های دندانی خفیف است. امکان درمان موارد پیچیده با این پلاک ها وجود ندارد و هزینه بالاتری هم دارند. البته این درمان برای افراد بزرگسال با مشکلات کم دندانی توصیه می گردد، زیرا علاوه بر نامرئی بودن آن ها ،استفاده ونگهداری بسیار ساده تری دارند.
  • تاریخ ارسال : 1398/6/27 8:25:04 0
    تفاوت بین روکش ، بریج (Bridge) و ایمپلنت(کاشت دندان )چیست؟
    اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید یا دندان هایتان آسیب دیده است - احتمالاً سعی دارید تعیین کنید که آیا روکش ، بریج یا کاشت دندان گزینه مناسبی برای جایگزینی دندان است. از دست دادن و آسیب دیدن دندان ها می تواند کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد (مانند توانایی شما برای لذت بردن از غذاهای خاص) ، به همین دلیل جایگزینی دندان های آسیب دیده یا از دست رفته خود راهکار خوبی است. اما بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های از دست رفته و آسیب دیده چیست؟
  • تاریخ ارسال : 1398/7/14 10:16:57 0
    دلایل تغییر لبخند با افزایش سن
    بزرگسالان نسبت به کودکان دارای بافت استخوانی متراکم تری هستند ، بنابراین درمان ممکن است کمی طولانی تر طول بکشد ، اما سن مانع از حرکت دندان نمی شود.برای دستیابی به یک لبخند سالم و زیبا در هر سنی می توانید به یک ارتودنتیست مراجعه کنید.
  • تاریخ ارسال : 1397/12/9 12:47:32 0
    انواع روش های اصلاح طرح لبخند
    هر دهان و دندانی ویژگی های خاصی دارد و درک این ویژگی ها می تواند به ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی مناسب به هر فرد کمک کند.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com