روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

بهداشت ارتودنسی


تاریخ ارسال : 1398/5/3 15:29:13 تعداد بازدید : 21,682 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

تمیز نگهداشتن دندان های ارتودنسی شده به نفع خودتان است ،سعی کنید همیشه وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن دندان ها را به همرا داشته باشید با رعایت بهداشت دهان در طول ارتودنسی بعد از پایان کار لبخندی سالم و زیبا خواهید داشت.

بیماران با هر نوع دستگاه ارتودنسی باید دندان های خود را چندین بار در روز تمیز کنند.
تمیز نگهداشتن دندان های ارتودنسی شده به نفع خودتان است ،سعی کنید همیشه وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن دندان ها را به همرا داشته باشید
با رعایت بهداشت دهان در طول ارتودنسی بعد از پایان کار لبخندی سالم و زیبا خواهید داشت.

1. آب
آب همیشه در دسترس است. پس از خوردن یا بعد از نوشیدن یک نوشیدنی شیرین و یا اسیدی، اگر مسواک خود را پیدا نمی کنید ،دهان خود را با آب ساده بشویید. برای خلاص شدن از ذرات غذا یا آثار نوشیدنی دهانتان را آب بکشید. آب حتی به کاهش اسیدیته شدن دهان شما کمک می کند. شستشو آب به اندازه مسواک زدن خوب نیست، اما اجازه نمی دهد مواد غذایی روی دندان باقی بمانند.

2. مسواک

حتی بدون خمیر دندان، مسواک زدن غذا و پلاک را برطرف می کند و به شما کمک خواهد کرد که دندان هایتان را سالم نگه دارید. مسواک مخصوص مسافرت به اندازه نصف یک مسواک معمولی  فضا میگیرد .

3.استفاده از مسواک های بین دندانی

همانطور که از نام آن پیداست، مسواک بین دندانی نوعی مسواک کوچک و باریک است که برای تمیز کردن مابین دندان ها، زیر و اطراف سیم ها و بریس های ارتودنسی استفاده می شود. قبل از استفاده از مسواک معمولی، از مسواک های بین دندانی برای خارج کردن ذرات بزرگ غذایی که بین بریس ها گیر کرده اند، استفاده کنید. به این منظور از یک آیینه استفاده کنید تا مطمئن شوید که چیزی را جا نینداختید.

4. نخ دندان

روزی یکبار باید دندان ها را نخ دندان کشید. استفاده از نخ دندان با وجود براکت های ارتودنسی ممکن است دشوار باشد اما روش های مختلفی برای تمیز کردن مابین دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان و سالم نگه داشتن لثه ها وجود دارد. نخ دندان به بیرون کشیدن ذرات باقی مانده غذایی و ماده پلاک از بین دندان ها و خط لثه کمک می کند.همچنین نخ دندان می تواند گوشه ها و شکاف هایی را تمیز کند که با مسواک قابل دسترس نخواهد بود.

5. خمیر دندان مناسب

( توصیه میکنیم اگر قصد مسافرت دارید موم ارتونسی هم به همراه داشته باشید تا چنانچه مشکلی برای سیم یا براکت ارتودنسی به وجو آمد به سرعت رفع کنید.
اگر شما براکت ارتودنسی دارید متوجه شده‌اید که آنها به قسمت داخلی گونه‌ها یا لب‌ها ساییده می‌شوند. به دلیل این ساییدگی، زخم‌های درون دهان شما ممکن است زیاد شوند بخصوص در روزها و هفته‌های اولی که این براکت‌ها را نصب کرده‌اید. بهترین راه درمان این مشکل استفاده از مقدار کمی موم ارتودنسی روی این براکت‌ها است. این موم سبب می‌شود بین براکت و قسمت داخل لب، گونه‌ها، زبان و اطراف لثه  شما یک مانع ایجاد شود. استفاده از این موم آسان است و توسط دندانپزشکتان برای شما تهیه می‌شود.

 


برچسب ها
بهداشت ارتودنسی ,تمیز کردن براکت ارتودنسی ,ارتودنسی ,نخ دندان ارتودنسی

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/7/28 7:15:09 0
    در در صورتی که فرزندم یک دندان دائمی خود را از دست بدهد چه باید کرد؟
    برخی از دندان های دائمی که زودتر شروع به رشد می کنند و برخی دیگر مانند "دندان عقل" تا زمانی که کودک حداقل دوازده سال داشته باشد دیده نمی شود. واریانس رشد دندان یکی از دلایل اصلی مراجعه به متخصص ارتودنسی در سن 7 سالگی برای مشاوره اولیه در مورد فرزند شما است. اگرچه ممکن است در سنین کودکی هیچ توصیه درمانی وجود نداشته باشد ، اما هم برای والدین و هم برای فرزندانتان اطلاع از وضعیت و برنامه ریزی برای گزینه های درمانی آینده مفید است.
  • تاریخ ارسال : 1397/10/30 16:55:11 0
    فاصله بین دندان ها
    علت ایجاد فاصله بین دندان ها چیست؟
  • تاریخ ارسال : 1398/5/6 7:21:34 0
    حساسیت های ارتودنسی
    درصدی از افراد به نیکل، یک فلز معمولی در سیم و براکت ارتودنسی، حساسیت دارند. از دیگر مواد آلرژیک و حساسیت‌زا کش‌ها (الاستیک‌ها) و دستکش‌های معاینه لاستیکی هستند که در طول درمان ارتودنسی با پوست شما تماس نزدیک دارند.
  • تاریخ ارسال : 1398/9/16 12:19:12 0
    قبل و بعد از عمل جراحی لثه
    در صورتی که تا ۴۸ ساعت پس از جراحی درد شما افزایش یافت و به داروهای ضد درد بدون نسخه پاسخ نداد، هر چه سریع تر به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com