روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

فاصله بین دندان ها


تاریخ ارسال : 1397/10/30 16:55:11 تعداد بازدید : 21,623 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

علت ایجاد فاصله بین دندان ها چیست؟


در برخی از افراد این عارضه به دلیل تفاوت سایز دندان و استخوان فک ایجاد می شود. فاصله زمانی شکل می گیرد که دندان نسبت به استخوان فک بسیار کوچک باشد. در نتیجه دندان ها از هم فاصله بیشتری می گیرند. سایز دندان و فک به وسیله ژنتیک به ارث می رسد. بنابراین ممکن است فاصله دندان ها در بین اعضای متعدد یک خانواده دیده شود.
در صورتی که بافت مرز خط لثه و دو دندان پیشین رشد بیش از حدی داشته باشد، فرد دچار این عارضه می شود. رشد بیش از حد این بافت باعث فاصله گرفتن دندان های پیشین فک بالا از هم می شود.

برخی از عادات نامناسب از دیگر علل ابتلا به این عارضه هستند. شیوع این عارضه در کودکانی که عادت به مکیدن انگشت خود دارند بیشتر است. حرکت مکش موجب وارد شدن فشار به دندان پیشین می شود و دندان را به جلو هل می دهد.

عادات نامناسبی مانند راندن زبان پشت دندان ها از دیگر علت ایجاد فاصله غیر طبیعی بین دندان هاست. در این حالت، زبان به جای اینکه برای بلع به سقف دهان بچسبد، پشت دندان قرار می گیرد و آن را به بیرون هل می دهد. 
بیماری لثه نیز موجب فاصله گرفتن دندان ها از همدیگر می شود. التهاب به لثه و بافت حامی دندان آسیب می زند. این امر باعث از دست رفتن دندان و فاصله گرفتن آنها از هم می شود.


برچسب ها
فاصله بین دندان ها ,ارتودنسی ,دکتر گلشاه ,کرمانشاه ,بهترین متخصص ارتودنسی

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/5/31 13:31:19 0
    مشکلات خواب چیست؟
    تنفس از طریق دهان به جای بینی می تواند طیف وسیعی از مشکلات بهداشت دهان و دندان را ایجاد کند. از آنجا که دندان های شما به جای بزاق در طول شب در معرض هوا هستند ،خطر پوسیدگی دندان ها افزایش پیدا می کند زیرا دهان از وجود باکتری ها پاک نمی شود.
  • تاریخ ارسال : 1397/9/25 15:59:24 0
    چرا به ارتودنسی پیشگیری نیاز است؟
    ارتودنسی پیشگیری چیست و در چه سنی باید انجام شود؟
  • تاریخ ارسال : 1394/10/4 10:18:34 0
    نحوه صحیح استفاده از مسواک بین دندانی
    نحوه صحیح استفاده از مسواک بین دندانی با حضور براکت های ارتودنسی
  • تاریخ ارسال : 1398/6/16 6:00:23 0
    5 نکته برای گذراندن هفته اول درمان با براکت ها
    هفته اول درمان ارتودنسی برای بسیاری از افراد دشوار است. هنگامی‌که براکت ها تنظیم می‌شوند، معمولاً برای چند روز اول احساس ناراحت‌ کننده‌ای را تجربه می‌کنید زیرا دندان و دهان به وجود آن‌ها عادت نکرده است. این ناراحتی معمولاً پس از چند روز یا حداکثر یک هفته از بین می‌رود. افرادی که ارتودنسی دارند گاهی احساس درد یا ناراحتی می‌کنند اما این درد عمدتاً به خاطر وجود جای زخم است و احساس ناراحتی در اثر برخورد براکت به گونه‌ها، دندان و لب‌ها به وجود می‌آید. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، روش‌های مختلفی وجود دارد که سریعا درد و ناراحتی را برطرف می‌کند

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com