روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

فاصله بین دندان ها


تاریخ ارسال : 1397/10/30 16:55:11 تعداد بازدید : 21,580 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

علت ایجاد فاصله بین دندان ها چیست؟


در برخی از افراد این عارضه به دلیل تفاوت سایز دندان و استخوان فک ایجاد می شود. فاصله زمانی شکل می گیرد که دندان نسبت به استخوان فک بسیار کوچک باشد. در نتیجه دندان ها از هم فاصله بیشتری می گیرند. سایز دندان و فک به وسیله ژنتیک به ارث می رسد. بنابراین ممکن است فاصله دندان ها در بین اعضای متعدد یک خانواده دیده شود.
در صورتی که بافت مرز خط لثه و دو دندان پیشین رشد بیش از حدی داشته باشد، فرد دچار این عارضه می شود. رشد بیش از حد این بافت باعث فاصله گرفتن دندان های پیشین فک بالا از هم می شود.

برخی از عادات نامناسب از دیگر علل ابتلا به این عارضه هستند. شیوع این عارضه در کودکانی که عادت به مکیدن انگشت خود دارند بیشتر است. حرکت مکش موجب وارد شدن فشار به دندان پیشین می شود و دندان را به جلو هل می دهد.

عادات نامناسبی مانند راندن زبان پشت دندان ها از دیگر علت ایجاد فاصله غیر طبیعی بین دندان هاست. در این حالت، زبان به جای اینکه برای بلع به سقف دهان بچسبد، پشت دندان قرار می گیرد و آن را به بیرون هل می دهد. 
بیماری لثه نیز موجب فاصله گرفتن دندان ها از همدیگر می شود. التهاب به لثه و بافت حامی دندان آسیب می زند. این امر باعث از دست رفتن دندان و فاصله گرفتن آنها از هم می شود.


برچسب ها
فاصله بین دندان ها ,ارتودنسی ,دکتر گلشاه ,کرمانشاه ,بهترین متخصص ارتودنسی

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1397/12/9 12:47:32 0
    انواع روش های اصلاح طرح لبخند
    هر دهان و دندانی ویژگی های خاصی دارد و درک این ویژگی ها می تواند به ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی مناسب به هر فرد کمک کند.
  • تاریخ ارسال : 1398/2/10 16:01:19 0
    آیا ارتودنسی به رفع مشکلات گوارشی کمک می کند؟
    تاثیر ارتودنسی بر تغذیه چیست؟
  • تاریخ ارسال : 1398/6/27 8:25:04 0
    تفاوت بین روکش ، بریج (Bridge) و ایمپلنت(کاشت دندان )چیست؟
    اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید یا دندان هایتان آسیب دیده است - احتمالاً سعی دارید تعیین کنید که آیا روکش ، بریج یا کاشت دندان گزینه مناسبی برای جایگزینی دندان است. از دست دادن و آسیب دیدن دندان ها می تواند کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد (مانند توانایی شما برای لذت بردن از غذاهای خاص) ، به همین دلیل جایگزینی دندان های آسیب دیده یا از دست رفته خود راهکار خوبی است. اما بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های از دست رفته و آسیب دیده چیست؟
  • تاریخ ارسال : 1398/7/8 7:17:30 0
    نحوه جلوگیری از التهاب لثه با وجود براکت ها
    حفظ مراقبت از دهان و دندان بسیار ضروری است ، اما ممکن است برخی از افراد با وجود براکت ها دچار تورم و التهاب لثه شوند. در اینجا به مواردی اشاره میکنیم که به حفظ سلامت دندان و لثه کمک میکند.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com