روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

علت فاصله بین دندانها


تاریخ ارسال : 1397/4/25 14:05:43 تعداد بازدید : 24,101 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

علت فاصله بین دندانها چیست؟ به نکات زیر توجه کنید:

1.در بچه ها ، بعد از رویش دندانهای شیری ، دیگر سایز دندانها عوض نمیشود ولی به مرور فک آنها بزرگ می شود و به همین علت فاصله بین دندانهای شیری ، بویژه فاصله دندانهای جلو در دندانهای شیری امری طبیعیست.
2. اختلاف سایز بین فک و دندانها ، حتی در بزرگسالان هم یکی از علل شایع فاصله بین دندانی است.بویژه در دندانهای لترال ( پیشین) بیمار.
3. فرنوم لب بالا که گسترش بیش از حد تا روی ریج فکی پیدا کرده. و معمولا عامل فاصله دندان جلو میباشد.
4.عادتهای اشتباه افراد؛ مثل مکیدن انگشت شست که یکی از علل شایع هل دادن دندانها و فک فرد به جلو و ایجاد یک مشکل دنتواسکلتال جدی میشود که از نمودهای آن فاصله افتادن بین دندانهاست.
5. رفلکس بلع اشتباه نیز میتواند یکی از علل ایجاد فاصله بین دندان ها باشد. به این معنا که اگر فردی به جای برخورد نوک زبان به کام در هنگام بلع، نوک زبانش به دندانهای جلو فشار بیاورد، به مرور فاصله بین دندانهای جلوی او مشهود میشود.
6. مشکلات پریودنتال ( بیماریهای لثه) ، یکی از علل ایجاد فاصله بین دندانی است.چرا که به مرور لثه ها و استخوان نگهدارنده دندان از بین میرود و اگر به داد آن نرسیم دندانها لق شده و از جای خود تکان میخورند و بمرور بین دندانها فاصله می افتد.





برچسب ها
ارتودنسی ,ارتودنسی ثابت ,فاصله ,دندان ها فاصله دار ,فاصله بین دندان ها ,کرمانشاه ,دندان ,دندانپزشکی ,ارتودنسی خوب ,بهتریت ارتودنسی ,بهترین ارتودنسی ,بهترین متخصص ارتودنسی ,ارتودنسی دو فک ,ارتودنسی تک فک ,ارتودنسی نامرئی

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/5/3 15:29:13 0
    بهداشت ارتودنسی
    تمیز نگهداشتن دندان های ارتودنسی شده به نفع خودتان است ،سعی کنید همیشه وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن دندان ها را به همرا داشته باشید با رعایت بهداشت دهان در طول ارتودنسی بعد از پایان کار لبخندی سالم و زیبا خواهید داشت.
  • تاریخ ارسال : 1394/10/4 10:07:39 0
    نحوه صحیح مسواک زدن
    نحوه صحیح مسواک زدن با وجود براکت های ارتودنسی متفاوت است.
  • تاریخ ارسال : 1397/6/5 12:50:34 0
    مزایا ومعایب ارتودنسی با پلاک های شفاف(نامرئی)
    CAT مخفف Clear Aligner Therapy می باشد که به معنی استفاده از یک سری پلاک های متحرک شفاف جهت اصلاح ناهنجاری های دندانی خفیف است. امکان درمان موارد پیچیده با این پلاک ها وجود ندارد و هزینه بالاتری هم دارند. البته این درمان برای افراد بزرگسال با مشکلات کم دندانی توصیه می گردد، زیرا علاوه بر نامرئی بودن آن ها ،استفاده ونگهداری بسیار ساده تری دارند.
  • تاریخ ارسال : 1396/11/7 13:24:36 0
    آیا فشار خون بالا مانع انجام درمان ارتودنسی است؟
    تاثیر متقابل فشار خون و ارتودنسی

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com