روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

چگونه كودك خود را شير دهم؟


تاریخ ارسال : 1394/10/23 16:09:42 تعداد بازدید : 26,680 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

بعضي كودكان مبتلا به شكاف كام و لب،مي توانند مشكل مكيدن پيدا كنند،چون هوا از طريق شكاف به داخل دهان نشت مي شود(خارج مي شود)

هر چه شكاف در كام وسيع تر باشد،بچه مشكل بيشتري جهت ايجاد ساكشن براي مكيدن شير پيدا مي كند.

به نظر ميرسد كه آنها خوب مك مي زنند ولي تلاش بيشتري نياز دارند و اين ممكن است باعث خستگي آنها شده و به ميزان كافي وزن اضافه نكنند.

اين مشكل به كمك پرستار كودك مي تواند حل شود و كمك موفقيت آميزي براي اين مسئله باشد.

شما مي توانيد از طريق شيشه يا پستان به بچه شير دهيد.

مصرف شير از طريق پستان مادر مشكل،ولي امكان پذير است فقط كودك ممكن است نياز به شير اضافه تر از شيشه مخصوص داشته باشد كه اين شير اضافي هم مي تواند از شير مادر يا شير مصنوعي باشد.

اگر از شيشه شير مي دهيد توصيه مي شود از سر پستانك مخصوص كه نرم تر است استفاده كنيد و شيشه را كمي فشار دهيد تا كودك راحت تر شير را بمكد و هرگاه بچه استراحت مي خواهد شما بايد با فشار دادن،شيشه را متوقف كنيد. اين كار "شير خوردن با كمك" است.

نوزادان معمولاً با لب هايشان اطراف پستانك را گرفته و چانه خود را پايين و بالا مي برند تا پستانك را روي سقف دهان خود فشار داده و از خلاء پشت سقف دهان،شير را به داخل بمكند.سپس شير مكيده شده، بلعيده مي شود. هنگامي كه شير را مي بلعند، لوله تنفسي (تراشه) آنها بسته مي شود، لحظه كوتاهي تنفس متوقف مي شود تا شير را به داخل لوله غذايي(مري) فرستاده و دوباره شروع به مكيدن مي كنند.

شكاف لب مانع بسته شدن كامل دهان در اطراف نوك پستان مي شود.شكاف كام مانع ايجاد خلاء كامل در عقب دهان مي شود، بنابراين شير به داخل دهان مكيده نشده و فضاي دهان و بيني از هم جدا نمي شوند.

اين نوزادان به نظر مي رسد كه خوب مك مي زنند ولي نميتوانند شير را به داخل دهان بمكند. بنابراين شير خوردن آن ها طولاني شده و به دفعات مكرر تكرار مي شود، كودك خسته شده و ممكن است وزن زياد نكند.

بهتر است كه موقع تغذيه او را تا حد امكان در حالت نشسته كامل نگه داريد.

نوزادان معمولاً عمل مكيدن را انجام داده سپس توقف كرده ،شير را مي بلعند و همزمان نفس خود را نگه مي دارند.مكيدن، بلعيدن و تنفس كردن يك اگوي شير خوردن است.

سر شيشه را در محلي كه شكاف وجود ندارد يا اگر شكاف دو طرفه باشد در يك طرف قرار دهيد. شيشه بايد فشار داده شود و رها شود (بر حسب اينكه ميزان مكيدن نوزاد با چه سرعتي باشد...تقريباً يك فشار در ثانيه) و بايد وقتي نوزاد مكيدن را متوقف مي كند، شما هم توقف كنيد.

اين مهم است كه مشاهده كنيد كه نوزاد چگونه تغذيه مي كند نبايد خيلي فشار داده شود تا مبادا نوزاد نتواند همه شير را بمكد.وقتي نوزاد به اين وضع تغذيه عادت كرد، بايد كودك تغذيه خود را در حدود ۳۰ دقيقه تمام كند. در اين صورت افزايش وزن طبيعي پيدا ميكند.


برچسب ها
ارتودنسی ,ارتودنسی ثابت ,کرمانشاه ,متخصص ارتودنسی ,شکاف کام و لب

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1394/10/15 20:41:33 0
    علت ایجاد شکاف لب و کام چیست؟
    عوامل ایجاد کننده ی شکاف های دهانی سالهاست که تحت بررسی است. گرچه در بررسی های متعدد،علل بسیاری برای شکاف کام و لب بدست آمده اما هنوز علت مشخص و مستقلی برای این اختلال شناسایی نشده است.
  • تاریخ ارسال : 1394/11/10 15:42:33 0
    لَب‌شِکَری یا شکاف لب چیست؟
    لَب‌شِکَری یا لَبِ شکافته، یکی از نواقص زایشی بدن است. در این حالت بخشی از لب نوزاد باز می‌ماند و گوشت آن رشد کافی نداشته‌است.
  • تاریخ ارسال : 1394/11/29 9:46:52 0
    مشکلات روانشناسی در شکاف کام و لب
    تولد نوزادی با نقایص مشخص، مشکلات و مسائل متعددی را برای خانواده ایجاد می کند.
  • تاریخ ارسال : 1394/10/18 19:14:20 0
    مداخلات لازم از كودكي تا بزرگسالي
    در بیماران شکاف لب و کام مداخلات متعددی از كودكي تا بزرگسالي مورد نیاز است.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com