روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

علت ایجاد شکاف لب و کام چیست؟


تاریخ ارسال : 1394/10/15 20:41:33 تعداد بازدید : 27,320 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

عوامل ایجاد کننده ی شکاف های دهانی سالهاست که تحت بررسی است. گرچه در بررسی های متعدد،علل بسیاری برای شکاف کام و لب بدست آمده اما هنوز علت مشخص و مستقلی برای این اختلال شناسایی نشده است.

بطور کل میتوان گفت شکاف دهانی- صورتی،نتیجه ای از ترکیب عوامل وراثتی و عوامل محیطی می باشد. نخست تصور میشد که وراثت فاکتور مهمی در ایجاد این اختلال می باشد اما مطالعات نشان داده اند که ژنتیک تنها در ۲۰ تا ۳۰% بیماران شکاف کام یا لب نقش دارد.قابل ذکر است که یک وراثت ساده مد نظر نیست،بلکه در واقع یک وراثت چند ژنی و چند عاملی مطرح است. فاکتور های محیطی احتمالاً در زمان های بحرانی از تکامل جنینی و زمانی که ساختار های لب و کام در حال اتصال هستند،در بروز شکاف دخالت دارند.کمبود های تغذیه ای،تابش اشعه،داروهای گوناگون،کمبود اکسیژن، ویروس ها،زیادی ویتامین ها و یا کمبود آن ها در موقعیت خاص میتوانند ایجاد شکاف نمایند. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در این زمینه را سن والدین میدانند.افزایش سن هر دو والد،با میزان بروز شکاف لب و کام و شکاف کام به تنهایی ارتباط دارد. به طور خلاصه شکاف های دهانی-صورتی توسط مکانیسم های کاملاً ناشناخته ی ژنتیکی-محیطی ایجاد میگردد.عدم وجود دانش کافی در مورد علت این عارضه،شیوه های پیشگیری را ناممکن می سازد. تنها پیشنهاد در این زمینه،انجام مراقبت های دوران بارداری مثل عدم مصرف هر گونه داروی بدون توصیه ی پزشک و دور بودن مادر از شرایط استرس،هیجان و فشار های روحی می باشد.

برچسب ها
شکاف لب ,شکاف کام ,شکاف لب و کام ,ارتودنسی ,ارتودنسی ثابت ,متخصص ارتودنسی ,کرمانشاه

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1394/10/23 16:09:42 0
    چگونه كودك خود را شير دهم؟
    بعضي كودكان مبتلا به شكاف كام و لب،مي توانند مشكل مكيدن پيدا كنند،چون هوا از طريق شكاف به داخل دهان نشت مي شود(خارج مي شود)
  • تاریخ ارسال : 1394/11/29 9:46:52 0
    مشکلات روانشناسی در شکاف کام و لب
    تولد نوزادی با نقایص مشخص، مشکلات و مسائل متعددی را برای خانواده ایجاد می کند.
  • تاریخ ارسال : 1394/10/26 15:10:30 0
    احتمال ابتلا به شكاف لب و كام
    شانس ابتلا به شكاف كام در متولدين بعدي اين خانواده ها چقدر است؟ ريسك بروز مجدد يك شكاف، توسط تعدادي از فاكتورها تعيين مي شود كه اغلب مختص همان خانواده است.اين فاكتورها شامل موارد زير مي شود: تعداد افراد خانواده كه مبتلا به شكاف هستند، ميزان نزديكي فاميلي اين افراد، نژاد و جنسيت افراد مبتلا و نوع شكافي كه هر فرد دارد.
  • تاریخ ارسال : 1394/10/18 19:14:20 0
    مداخلات لازم از كودكي تا بزرگسالي
    در بیماران شکاف لب و کام مداخلات متعددی از كودكي تا بزرگسالي مورد نیاز است.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com