روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

استفاده از دهانشویه حین درمان ارتودنسی


تاریخ ارسال : 1394/10/4 10:23:27 تعداد بازدید : 25,577 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

استفاده از دهانشویه حاوی فلوراید

هنگامی که تحت درمان ارتودنسی هستید، لازم است پس از استفاده از نخ دندان و مسواک، دندانهای خود را به دقت با آب بشوئید. به منظور مقاوم شدن دندانهای شما در برابر پوسیدگی، لازم است دندانهای شما فلوراید بیشتری دریافت کنند. بنابرین علاوه بر‌ اینکه از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده می‌کنید،ارتودنتیست استفاده از دهانشویه حاوی فلوراید را نیز توصیه خواهد کرد. پس از آنکه از نخ دندان و مسواک برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده کردید،دهانشویه را طبق دستور مندرج روی بطری، به کار ببرید. به منظور آنکه دندانهای شما بتوانند کاملا از فلوراید بهره مند شوند، پس از مصرف دهانشویه تا ۳۰ دقیقه از خوردن، آشامیدن و شستشوی دهان خود اجتناب ورزید.

برچسب ها
ارتودنسی ,درمان ارتودنسی ,دهان شویه ,رعایت بهداشت

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/6/16 6:00:23 0
    5 نکته برای گذراندن هفته اول درمان با براکت ها
    هفته اول درمان ارتودنسی برای بسیاری از افراد دشوار است. هنگامی‌که براکت ها تنظیم می‌شوند، معمولاً برای چند روز اول احساس ناراحت‌ کننده‌ای را تجربه می‌کنید زیرا دندان و دهان به وجود آن‌ها عادت نکرده است. این ناراحتی معمولاً پس از چند روز یا حداکثر یک هفته از بین می‌رود. افرادی که ارتودنسی دارند گاهی احساس درد یا ناراحتی می‌کنند اما این درد عمدتاً به خاطر وجود جای زخم است و احساس ناراحتی در اثر برخورد براکت به گونه‌ها، دندان و لب‌ها به وجود می‌آید. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، روش‌های مختلفی وجود دارد که سریعا درد و ناراحتی را برطرف می‌کند
  • تاریخ ارسال : 1398/6/16 5:54:52 0
    4 سؤال متداول درباره نگهدارنده ها
    پس از اینکه ارتودنسی دندان شما تمام شد، متخصص ارتودنسی توصیه می کند از ریتینرها یا نگهدارنده ها استفاده کنید. ریتینرها از بازگشتن دندان های شما به جای قبلی شان جلوگیری می کنند. درواقع از آنجایی که بعد از ارتودنسی دندان، وضعیت استخوان ها و لثه ها تغییر می کند، شما باید با کمک ریتینر، جای جدید دندان خود را ثابت کنید.
  • تاریخ ارسال : 1396/11/7 13:24:36 0
    آیا فشار خون بالا مانع انجام درمان ارتودنسی است؟
    تاثیر متقابل فشار خون و ارتودنسی
  • تاریخ ارسال : 1396/11/25 13:30:31 0
    روش های نگهداری از مسواک
    محیط دهان مملو از باکتری‌های متنوعی است که تعداد متعادل این میکروب‌ها در کنار همدیگر امکان ایجاد بیماری را کنترل می‌کند. در شرایط طبیعی و عدم وجود زخم، بسیاری از میکروب‌ها فرصت ایجاد بیماری در بدن پیدا نمی‌کنند، ولی با ضعیف شدن بدن یا ورود آسان این میکروب‌ها به خون از طریق صدمه دیدن بافت و زخم شدن لثه، میکروب‌های فرصت‌طلب می‌توانند شروع به ایجاد بیماری‌کنند .حفظ بهداشت مسواک برای کمک به تعادل تعداد میکروب‌های دهان ضروری است، چراکه شرایط قرارگیری مسواک و نحوه تمیز کردن آن می‌تواند باعث به‌هم زدن این تعادل و افزایش گونه خاصی از میکروب‌ها شود که برای سلامتی مضر است. حتی برای مسواک‌های نویی که در بسته‌های شیک به شما فروخته می‌شود‌ هم استریل بودن اجباری نیست و می‌توانند حاوی میکروب و عوامل بیماری‌زا باشند. بنابراین شست‌وشوی اولیه و نگهداری مناسب مسواک برای حفظ سلامتی خانواده ضروری است .

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com