روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

نحوه صحیح نخ دندان زدن


تاریخ ارسال : 1394/10/4 10:13:42 تعداد بازدید : 26,571 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

نحوه صحیح نخ دندان زدن با حضور براکت های ارتودنسی

 

استفاده از نخ دندان برای تمیزکردن سطوح بین دندان ها حداقل یکبار در روز ضروری است البته از نظر اولويت بعد از مسواک معمولی و مسواک بين دندانی قرار دارد .برای این منظور 30 سانتی متر از نخ بریده و طبق دستورات زیر عمل نمائید.
Superfloss که دارای دو قسمت نازک سفت و خشک و قسمت ضخیم تر اسفنجی و نرم می باشد.از قسمت نازک برای گذراندن نخ از زیر سیم و از قسمت دیگر برای نخ زدن استفاده می شود.

مرحله 1: انتهای نازک و سفت از بین فضای دندان و اپلاینس ارتودنسی عبور دهید.

مرحله 2: با گرفتن دوطرف نخ دندان با انگشت دودست به ارامی نخ را در بین دندانها کشیده و خیلی ملایم آنرا بر روی سطح دندان به بالا و پائین حرکت دهید .


 مرحله 3-4: نخ را تا زیر لثه و بر روی دو دندان مجاور حرکت داده شود.هرگز نخ دندان را به صورت حرکت اره ايی روی لثه نکشيد. هدف تميز شدن دو سطح دندانی مجاور هم می باشد.

 


برچسب ها
ارتودنسی ,درمان ارتودنسی ,نخ دندان ,رعایت بهداشت

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/7/8 7:17:30 0
    نحوه جلوگیری از التهاب لثه با وجود براکت ها
    حفظ مراقبت از دهان و دندان بسیار ضروری است ، اما ممکن است برخی از افراد با وجود براکت ها دچار تورم و التهاب لثه شوند. در اینجا به مواردی اشاره میکنیم که به حفظ سلامت دندان و لثه کمک میکند.
  • تاریخ ارسال : 1397/5/16 13:48:42 0
    بعد از بلیچینگ
    بعداز بلیچینگ سفید کردن دندان ها لازم است که در ساعت های اولیه بعد از درمان ، لثه های خود را با اب گرم شستشو و ماساژ دهید تا با تسریع خون رسانی در لثه هر گونه التهاب احتمالی ایجاد شده را کاهش دهیم.
  • تاریخ ارسال : 1398/5/31 13:31:19 0
    مشکلات خواب چیست؟
    تنفس از طریق دهان به جای بینی می تواند طیف وسیعی از مشکلات بهداشت دهان و دندان را ایجاد کند. از آنجا که دندان های شما به جای بزاق در طول شب در معرض هوا هستند ،خطر پوسیدگی دندان ها افزایش پیدا می کند زیرا دهان از وجود باکتری ها پاک نمی شود.
  • تاریخ ارسال : 1398/7/28 7:15:09 0
    در در صورتی که فرزندم یک دندان دائمی خود را از دست بدهد چه باید کرد؟
    برخی از دندان های دائمی که زودتر شروع به رشد می کنند و برخی دیگر مانند "دندان عقل" تا زمانی که کودک حداقل دوازده سال داشته باشد دیده نمی شود. واریانس رشد دندان یکی از دلایل اصلی مراجعه به متخصص ارتودنسی در سن 7 سالگی برای مشاوره اولیه در مورد فرزند شما است. اگرچه ممکن است در سنین کودکی هیچ توصیه درمانی وجود نداشته باشد ، اما هم برای والدین و هم برای فرزندانتان اطلاع از وضعیت و برنامه ریزی برای گزینه های درمانی آینده مفید است.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com