روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

فوریت های حین درمان


تاریخ ارسال : 1394/9/6 16:01:08 تعداد بازدید : 26,266 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

به منظور جلوگیری از آثار نامطلوب، با کنده شدن براکت یا بیرون آمدن سیم از کش نگهدارنده خود ، می بایست با مطب تماس گرفته شود تا در اسرع وقت مشکل برطرف گردد.

درمانهای متحرک
در صورتيکه پلاک خود را گم کرده و يا پلاکتان شکسته ، بايد در اولين فرصت با مطب تماس گرفته و تقاضای وقت اورژانس کنيد . همچنين اگر به هر دليلی پلاکتان در دهانتان به درستی قرار نمی گيرد نيز همين گونه است . البته توجه داشته باشيد که بين جلسات ويزيت مقداری پلاک شما در دهانتان شل می شود که طبيعی بوده و در جلسات ويزيت ماهيانه تنظيم و سفت می شود.

درمانهای ثابت

به منظور جلوگیری از آثار نامطلوب، با کنده شدن براکت یا بیرون آمدن سیم از کش نگهدارنده خود ، می بایست با مطب تماس گرفته شود تا در اسرع وقت مشکل برطرف گردد. در غیر این صورت امکان حرکت دندان ها در خلاف جهت مورد نظر وجود خواهد داشت و در نتیجه، طول درمان اضافه خواهد شد .  در صورتی که برجستگی یا تیزی در هر کدام از اجزاء وجود داشته باشد می تواند منجر به تحریک بافتهای نرم دهان مانند زبان، لثه و گونه شوند. برای بر طرف کردن تیزی و برجستگی هر کدام از اجزاء نامبرده می توان از موم ارتودنسی تا زمان مراجعه به ارتودنتیست استفاده نمود.

. البته مقداری آزردگی گونه و لبها در اثر براکتها طبيعی بوده و با قرقره آب نمک رقيق و ماساژ مخاطات با دست تميز بهبود می يابد

 درد و ناراحتی طی درمان ارتودنسی خود را به صورت فشار، کشش یا درد دندانها نشان می دهد. درد در دندانهای قدامی بیشتر از دندانهای خلفی است. معمولاً درد 4 ساعت بعد از قراردادن سیم ارتودنسی شروع می شود و بیشترین میزان درد در روز دوم درمان رخ می دهد و عموما چند روز طول می کشد.

برای کاهش اضطراب بیمار باید از قبل به وی  در مورد ایجاد درد هشدار داد. برای کنترل درد  جویدن آدامس توصیه می شود. همچنین می توان از قرصهای مسکن قبل و کمی بعد از قراردادن سیمها استفاده نمود.

 


برچسب ها
فوریت های hvjmnksd ,hvj ,فوریت های ارتودنسی ,ارتودنسی ,درمان ارتودنسی ,اورژانس ارتودنسی ,شکستن براکت ,اضاف بودن سیم ارتودنسی ,کرمانشاه ,متخصص ارتودنسی

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1394/9/6 14:46:22 0
    هزینه درمان ارتودنسی
    هزینه درمان ارتودنسی با توجه به نوع مشکل متغیر است.
  • تاریخ ارسال : 1396/12/6 16:54:55 0
    تاثیر ارتودنسی بر بینی چیست؟
    آیا ارتودنسی بر اندازه بینی تأثیر می‌گذارد؟ اندازه کوچک یا بزرگ بینی برداشتی است که ما نسبت به تناسبات صورت و جایگاه اجزای آن درک می‌کنیم. زمانی که این تناسبات و جایگاه‌ها به هم می‌خورد اندازه‌هایی که تصور می‌کنیم کمتر یا بیشتر از حد واقعی خواهد بود. با انجام درمان ارتودنسی و حرکت دادن فک و دندان‌ها فرم لب‌ها و موقعیت آن تحت تأثیر قرار می‌گیرد تا به جایگاه و تناسب درست خود برگردد. این موضوع باعث می‌شود که اندازه درک شده از بینی شما نسبت به قبل تغییر کند و چون تناسبات صورتتان بهتر شده به‌احتمال‌زیاد اندازه بینی هم متناسب‌تر می‌گردد.
  • تاریخ ارسال : 1396/11/28 15:40:53 0
    وقت اورژانس
    وقت اورژانس
  • تاریخ ارسال : 1394/9/6 14:54:49 0
    اولین ویزیت ارتودنسی
    بهترین زمان برای اولین ویزیت ارتودنسی برای تمام کودکان سن 7 سالگی است

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com