روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

قبل و بعد از عمل جراحی لثه


تاریخ ارسال : 1398/9/16 12:19:12 تعداد بازدید : 19,084 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

در صورتی که تا ۴۸ ساعت پس از جراحی درد شما افزایش یافت و به داروهای ضد درد بدون نسخه پاسخ نداد، هر چه سریع تر به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

1. خونریزی: مقدار خونریزی کمی به مدت 1 تا 2 روز بعد از جراحی لثه پیش بینی می شود. اگر خونریزی دوباره شروع شد ، یک گاز مرطوب ، یک دستمال مرطوب یا یک چای مرطوب مرطوب را روی ناحیه خونریزی قرار دهید و به مدت 30 دقیقه با فشار محکم آن را گاز بگیرید. جویدنی نیست.

2. شستشو: تا یک روز پس از جراحی، دهان خود را نشویید و مسواک نزنید. روز پس از جراحی، دهان خود را با محلول آب نمک گرم، هر شش ساعت یک بار، شستشو دهید. می توانید سایر دندان ها ر با احتیاط مسواک بزنید. در صورتی که هنوز احساس درد دارید، می توانید مسواک زدن را یک تا دو روز دیگر نیز به تعویق بیاندازید.

3. به مدت 24 ساعت تف نکنید. ممکن است خونریزی را افزایش دهد.

4- به مدت 24 ساعت سیگار نکشید.

5- از دهانشویه یا هر چیزی که الکل موجود در آن باشد به مدت 24 ساعت استفاده نکنید.

6. خم نشوید و اجسام سنگین را بلند نکنید یا بیش از حد گرم شوید.

7. تا ۲۴ ساعت پس از جراحی از نی برای نوشیدن مایعات استفاده نکنید. نوشیدن با نی، لخته خون تشکیل شده روی زخم را از بین می برد.

8- تورم: تورم بعد از لثه شایع است و نیازی به ایجاد نگرانی نیست.یک کمپرس یخ بردارید و ۳۰ دقیقه آن را روی صورت خود قرار دهید. سپس ۳۰ دقیقه به صورت خود استراحت دهید. این کار را در ساعات بیداری تا ۲۴ ساعت پس از جراحی لثه انجام دهید.

9. درد: برای درد، از داروی های مسکن بدون نسخه که فاقد آسپرین هستند استفاده کنید. در صورتی که این داروها کافی نیستند، از دندانپزشک خود برای تجویز یک مسکن قوی تر کمک بگیرید.

10. رژیم غذایی:مایعات زیاد مصرف کنید و هر چیزی که تنها به بلعیدن نیاز دارد به خصوص شیر و آبمیوه را مصرف کنید. شیک ها نوشیدنی های مقوی و مفیدی در این دوره هستند.

11. خواب: در هنگام خواب سر خود را با دو بالش بالاتر بیاورید.


در صورتی که تا ۴۸ ساعت پس از جراحی درد شما افزایش یافت و به داروهای ضد درد بدون نسخه پاسخ نداد، هر چه سریع تر به دندانپزشک خود مراجعه  کنید.


برچسب ها
جراحی لثه ,خونریزی لثه ,اقدامات قبل از عمل جراحی لثه

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/5/14 9:41:30 0
    چگونه بوی بد دهان را برطرف کنیم؟
    به طور منظم به دندانپزشکتان مراجعه کنید تا اگر پوسیدگی یا عامل عفونی دیگری در دهان و دندانهای شما دید، سریعتر آن را برطرف کند و شما را از شر بوی بد دهانتان نجات دهد و اگر با همه این اوصاف باز هم بوی بد دهان شما را آزار میدهد با متخصص داخلی خود تماس بگیرید
  • تاریخ ارسال : 1398/4/31 6:18:15 0
    آیا من نیاز به ارتودنسی دارم؟؟
    اگر دندان ها به درستی روی هم قرار نگیرند مشکل و ناهنجاری به وجودآمده را مال اکلوژن می نامند.مال اکلوژن موجب مشکلاتی در تلفظ واژه‌ ها و اصوات، جویدن غذا و همچنین زیبایی چهره ایجاد می‌کند.
  • تاریخ ارسال : 1396/11/25 13:30:31 0
    روش های نگهداری از مسواک
    محیط دهان مملو از باکتری‌های متنوعی است که تعداد متعادل این میکروب‌ها در کنار همدیگر امکان ایجاد بیماری را کنترل می‌کند. در شرایط طبیعی و عدم وجود زخم، بسیاری از میکروب‌ها فرصت ایجاد بیماری در بدن پیدا نمی‌کنند، ولی با ضعیف شدن بدن یا ورود آسان این میکروب‌ها به خون از طریق صدمه دیدن بافت و زخم شدن لثه، میکروب‌های فرصت‌طلب می‌توانند شروع به ایجاد بیماری‌کنند .حفظ بهداشت مسواک برای کمک به تعادل تعداد میکروب‌های دهان ضروری است، چراکه شرایط قرارگیری مسواک و نحوه تمیز کردن آن می‌تواند باعث به‌هم زدن این تعادل و افزایش گونه خاصی از میکروب‌ها شود که برای سلامتی مضر است. حتی برای مسواک‌های نویی که در بسته‌های شیک به شما فروخته می‌شود‌ هم استریل بودن اجباری نیست و می‌توانند حاوی میکروب و عوامل بیماری‌زا باشند. بنابراین شست‌وشوی اولیه و نگهداری مناسب مسواک برای حفظ سلامتی خانواده ضروری است .
  • تاریخ ارسال : 1394/10/4 10:18:34 0
    نحوه صحیح استفاده از مسواک بین دندانی
    نحوه صحیح استفاده از مسواک بین دندانی با حضور براکت های ارتودنسی

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com