روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

تاخیر در رشد دندان شیری:


تاریخ ارسال : 1398/9/16 12:14:57 تعداد بازدید : 20,132 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

اولین دندان شیری در حدود ۶ ماهگی رشد می کند؛ هر چند که این زمان در هر نوزاد متفاوت است. معمولا دو دندان پیشین فک پایین زودتر رشد می کنند و تمام ۲۰ دندان شیری تا ۳ سالگی ظاهر می شوند.

چه موقع تأخیر غیر طبیعی تلقی می شود؟

کودکانی که در سن 18 ماهگی دندان ندارند ، باید به دندانپزشک مراجعه کنند. چهار تا 15 ماهگی محدوده طبیعی برای ظاهر اولین دندان است و سایر دندانها معمولاً در یک برنامه منظم رشد می کنند. بیشتر کودکان تا 11 ماهگی چهار دندان دارند ، هشت دندان در 15 ماه ، 12 دندان در 19 ماه ، 16 دندان در 23 ماه و 20 دندان در 27 ماه. دندانهای دائمی در حدود شش سالگی شروع می شوند. در صورتی که دندان شما دیر بیرون زده است و هیچ گونه مسئله پزشکی در آن دخیل نبوده است، جای نگرانی در مورد نوزاد وجود ندارد.

چه عواملی باعث تاخیر در رشد دندان شیری می شوند؟

در برخی موارد تاخیر در رشد دندان شیری ارثی است و یکی از والدین سابقه آن را داشته است. در صورتی که زمان رشد اولین دندان در شما یا والد دیگر فرزندتان دیرتر از میانگین بوده است، شانس بالایی وجود دارد که نوزادتان نیز این گونه باشد.
وزن پایین نوزاد هنگام تولد و نارس بودن او نیز از علل این تاخیر به شمار می رود. در این شرایط ممکن است مینای دندان نیز دچار مشکل باشد.

کمبود تغذیه ای و ویتامین D مقاوم می تواند باعث تاخیر شود ، هر چند ممکن است نشانه سندرم داون ، هیپوپیوتراریسم یا نقص رشد مشابه باشد.

آیا این تاخیر درآینده مشکل ساز می شود؟

اگر دندان های شیری کودک دیرتر از زمان معمول بیرون زده است اما هیچ مشکل پزشکی عامل آن نیست، جایی برای نگرانی وجود ندارد. با این حال، احتمال دارد که کودک در سال های آینده به ارتودنسی نیاز پیدا کند.

برای بیشتر کودکانی که دندان ندارند ، تأخیر فقط فرصتی برای والدین است که کمی از لبخند لثه ای کودک خود لذت ببرند. با این وجود والدین باید کودکانی را که دندانهایشان دیرتر از برنامه منظم ظاهر می شود ،نزد دندانپزشک ببرند


برچسب ها
دندان شیری ,کمبود تغذیه ای و ویتامین D ,تاخیر در رشد دندان شیری ,سندرم داون

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/9/16 12:21:56 0
    جراحی بیماری های لثه
    بیماری های لثه از شایع ترین مشکلات دهان و دندان، عامل رایج از دست دادن دندان در بزرگسالان و بوی بد دهان هستند. گاهی تغییرات هورمونی باعث می شود فرد به جراحی لثه نیاز پیدا کند. بعضی افراد به صورت ژنتیک مستعد ابتلا به بیماری های لثه هستند و بیشتر از سایرین به این بیماری ها مبتلا می شوند و نیاز به جراحی لثه پیدا می کنند. برای درمان بیماری های لثه باید به پریودنتیست مراجعه کنید.
  • تاریخ ارسال : 1398/8/19 8:59:19 0
    10 چیزهایی که شما در مورد دندانهای خود نمی دانید
    شاید مراجعه به دندانپزشک یک پدیده نسبتا مدرن باشد، اما آیا می دانستید که استفاده از خمیردندان در حدود ۵۰۰ قبل از میلاد مسیح رواج داشته است؟ در آن زمان، یونان باستان از مخلوطی حاوی زنگ آهن و پودر مرجانی را برای تمیز کردن دندان های خود استفاده می کردند. همچنین مسواک ها دسته هایی از شاخه های درخت بودند که مردم آنها را می جویدند. در این مطلب شما را با حقایقی در مورد دندان آشنا می کنیم.
  • تاریخ ارسال : 1398/4/23 14:26:46 0
    آیا درمان ارتودنسی باعث زرد شدن دندان ها می شود؟
    با مصرف نکردن برخی از غذا ها و نوشیدنی ها می توانید به حفظ سفیدی دندان های خود در حین درمان ارتودنسی کمک کنید
  • تاریخ ارسال : 1398/6/16 5:51:21 0
    درمان ارتودنسی با الاینر های شفاف
    الاینر های شفاف به عنوان براکت های نامرئی شناخته می شوند و به عنوان یکی از پیشرفت های تکنولوژیکی برای حرکت دندان های شما و تراز کردن فک برای لبخند سالم در نظر گرفته می شوند.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com