روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

ویتامین D و دندان ها


تاریخ ارسال : 1398/9/6 12:07:10 تعداد بازدید : 18,430 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

همه ما درباره اهمیت کلسیم در استخوانها و دندانهای سالم می شنویم ، اما در مورد رابطه ویتامین D و دندان ها به ندرت صحبت می شود .

بیماری التهاب لثه

ویتامین D و بیماری التهاب لثه به طور غیرقابل پیوندی در ارتباط هستند. این بیماری باعث ضعیف شدن استخوان حامی دندان می شود و به قرمزی، خونریزی و التهاب لثه منجر می شود و در نهایت ممکن است به از دست دادن دندان در صورت عدم درمان بیانجامد.

ویتامین D و تقویت دندان‌ها

امروزه ارتباط بین ویتامین D و دندان و تاثیر آن در سلامت عمومی و استحکام دندان ها بیشتر از قبل مشخص شده است. در اینجا هم، بسیاری از افراد از نقش کلسیم در استخوان و دندان های محکم آگاه هستند، اما ویتامین D در تنظیم سطح کلسیم ضروری است.

 کلسیم موجود در استخوان‌ها و دندان‌ها به طور دائم در حال حرکت است، جذب خون می‌شود و وقتی به سطح متعادل رسید دوباره به استخوان‌ها و دندان‌ها برمی‌گردد، اما این ویتامین D است که چنین مکانیزمی را تنظیم می‌کند. وقتی سطوح ویتامین D در بدن پایین باشد تقریبا هیچ کلسیمی به استخوان‌ها و دندان‌ها نمی‌رسد، در نتیجه در ساختارهای قوی شاهد فقدان کلسیم خواهیم بود. در نهایت این کمبود می‌تواند منجر به پوکی استخوان و ضعف و بیماری‌ لثه و دندان‌ها شود. همه و همه تنها به علت کمبود ویتامین D!

برای بررسی سطح ویتامین D و کلسیم بدن خود یک آزمایش خون بدهید. در صورت نیاز برای دریافت مکمل های ضروری و دوز مورد نیاز با پزشک خود مشورت کنید. دریافت میزان کافی ویتامین D و کلسیم نقش مهمی در پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری های لثه در بزرگسالان و به خصوص کودکان دارد. کمبود این ماده در بدن مادران باردار در رشد دندان های کودک و استحکام آنها نقش مهمی دارد.


برچسب ها
ویتامین D ,ویتامین D و دندان ها ,ویتامین mD ,بیماری التهاب لثه ,کلسیم ,پیشگیری از پوسیدگی دندان

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/5/26 10:55:16 0
    آپنه خواب: ده علامت و نشانه برتر آپنه خواب
    آپنه ی خواب یک نوع اختلال خواب است و هنگامی رخ می دهد که تنفس شخص در حین خواب قطع می شود یعنی مغز و سایر اجزای بدن اکسیژن کافی دریافت نمی کنند. آپنه ی خواب یک بیماری جدی است و در طول زمان می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و غیره را افزایش دهد.
  • تاریخ ارسال : 1398/7/28 7:21:53 0
    تأثیر بارداری بر سلامت دهان و دندان
    بارداری تقریباً تمام جنبه های زندگی یک زن ، از جمله سلامت دهان و دندان او تأثیر می گذارد. مراقبت از دهان و دندان های شما در دوران بارداری از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • تاریخ ارسال : 1398/6/20 7:54:43 0
    آیا برای بستن فاصله بین دندانهایم به ارتودنسی نیاز دارم؟
    گر بین دندانهای جلوی خود شکافی دارید ، نگران نباشید این مورد نسبتاً رایج است. گاهی اوقات به آن دیاستما گفته می شود و می تواند آنچنان جزئی باشد که فقط هنگام مسواک زدن و نخ دندان زدن متوجه آن شوید یا ممکن است چیزی بسیار بزرگتر و قابل توجه باشد.
  • تاریخ ارسال : 1398/5/20 5:36:51 0
    طول درمان ارتودنسی بزرگسالان چقدر است؟
    چهار عامل اصلی وجود دارد که بر زمان درمان ارتودنسی برای بیماران تأثیر می گذارد : سن، پیچیدگی مورد آنها، نوع براکتهای مورد استفاده، پیچیدگی و تعداد مشکلات ارتودنسی که تحت درمان قرار می گیرند چیزهای اصلی تأثیرگذار بر زمان درمان است، نه سن بیمار. سن فقط نقش جزئی دارد.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com