روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

ویتامین D و دندان ها


تاریخ ارسال : 1398/9/6 12:07:10 تعداد بازدید : 18,423 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

همه ما درباره اهمیت کلسیم در استخوانها و دندانهای سالم می شنویم ، اما در مورد رابطه ویتامین D و دندان ها به ندرت صحبت می شود .

بیماری التهاب لثه

ویتامین D و بیماری التهاب لثه به طور غیرقابل پیوندی در ارتباط هستند. این بیماری باعث ضعیف شدن استخوان حامی دندان می شود و به قرمزی، خونریزی و التهاب لثه منجر می شود و در نهایت ممکن است به از دست دادن دندان در صورت عدم درمان بیانجامد.

ویتامین D و تقویت دندان‌ها

امروزه ارتباط بین ویتامین D و دندان و تاثیر آن در سلامت عمومی و استحکام دندان ها بیشتر از قبل مشخص شده است. در اینجا هم، بسیاری از افراد از نقش کلسیم در استخوان و دندان های محکم آگاه هستند، اما ویتامین D در تنظیم سطح کلسیم ضروری است.

 کلسیم موجود در استخوان‌ها و دندان‌ها به طور دائم در حال حرکت است، جذب خون می‌شود و وقتی به سطح متعادل رسید دوباره به استخوان‌ها و دندان‌ها برمی‌گردد، اما این ویتامین D است که چنین مکانیزمی را تنظیم می‌کند. وقتی سطوح ویتامین D در بدن پایین باشد تقریبا هیچ کلسیمی به استخوان‌ها و دندان‌ها نمی‌رسد، در نتیجه در ساختارهای قوی شاهد فقدان کلسیم خواهیم بود. در نهایت این کمبود می‌تواند منجر به پوکی استخوان و ضعف و بیماری‌ لثه و دندان‌ها شود. همه و همه تنها به علت کمبود ویتامین D!

برای بررسی سطح ویتامین D و کلسیم بدن خود یک آزمایش خون بدهید. در صورت نیاز برای دریافت مکمل های ضروری و دوز مورد نیاز با پزشک خود مشورت کنید. دریافت میزان کافی ویتامین D و کلسیم نقش مهمی در پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری های لثه در بزرگسالان و به خصوص کودکان دارد. کمبود این ماده در بدن مادران باردار در رشد دندان های کودک و استحکام آنها نقش مهمی دارد.


برچسب ها
ویتامین D ,ویتامین D و دندان ها ,ویتامین mD ,بیماری التهاب لثه ,کلسیم ,پیشگیری از پوسیدگی دندان

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/7/28 7:21:53 0
    تأثیر بارداری بر سلامت دهان و دندان
    بارداری تقریباً تمام جنبه های زندگی یک زن ، از جمله سلامت دهان و دندان او تأثیر می گذارد. مراقبت از دهان و دندان های شما در دوران بارداری از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • تاریخ ارسال : 1398/8/15 11:16:22 0
    تأثیر رژیم غذایی و تغذیه بر سلامت دهان و دندان
    حفظ رژیم غذایی مناسب برای سلامتی دهان و دندان ضروری است. زمان و نحوه مصرف مواد غذایی روی سلامت عمومی و سلامت دندان ها و لثه های شما تأثیر می گذارد.
  • تاریخ ارسال : 1398/4/26 18:15:33 0
    انواع روش های زیبایی دندان
    وقتی می خواهید لبخندی زیبا داشته باشید ، انتخاب شما برای روش زیبایی دندان ها چیست ؟ بدون شک روش های زیبایی دندان در حال پیشرفت است.دندانپزشک شما کسی است که می تواند به شما کمک کند چه روشی را برای زیبایی لبخند خود انتخاب کنید.
  • تاریخ ارسال : 1398/5/12 4:43:22 0
    براکت فلزی در مقابل الاینر شفاف
    به یاد داشته باشید که روش درمان ثابتی برای انجام ارتودنسی وجود ندارد. تشخیص دقیق نوع ارتودنسی باید توسط متخصص ارتودنسی بعد از تشکیل پرونده که شامل عکس رادیوگرافی ، عکس های نمای بیرون و داخل دندان و معاینه بیمار است انجام بگیرد.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com