روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

لبنیات و تأثیر مثبت آن بر سلامت دندان


تاریخ ارسال : 1398/8/19 9:02:23 تعداد بازدید : 19,672 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

مصرف منظم محصولات لبنی برای سلامتی دهان و دندان و حتی سلامت استخوان ضروری است. لبنیات سرشار از کلسیم هستند. با توجه به این‌که کلسیم نقش موثری در استحکام لثه‌ها و دندان‌ها دارد. بنابراین استفاده از لبنیات و به ویژه پنیر که سرشار از پروتئین کازئین است می‌تواند نقش موثری در سلامت لثه و دندان‌ها داشته باشد.

مصرف منظم محصولات لبنی برای سلامتی دهان و دندان و حتی سلامت استخوان ضروری است. لبنیات سرشار از کلسیم هستند. با توجه به این‌که کلسیم نقش موثری در استحکام لثه‌ها و دندان‌ها دارد. بنابراین استفاده از لبنیات و به ویژه پنیر که سرشار از پروتئین کازئین است می‌تواند نقش موثری در سلامت لثه و دندان‌ها داشته باشد. استفاده از پنیر همچنین با افزایش میزان کلسیم موجود در بزاق دهان می‌تواند به ترمیم دندان‌ها بپردازد. بنابراین استفاده از لبنیات یکی از بهترین راههای پیگیری از خرابی دندان است.
ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت دندان ضروری هستند

به غیر از مصرف لبنیات ، ویتامین ها و مواد معدنی زیر نه تنها برای دهان ، بلکه برای کل بدن نیز مفید هستند.

 🔻   کلسیم استخوان ها : دندان ها و فک ها در درجه اول از کلسیم ساخته شده اند. کمبود کلسیم در رژیم غذایی شما را در معرض خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه قرار می دهد. کلسیم را می توان در چندین غذا و نوشیدنی یافت ، که شامل لبنیات (شیر ، پنیر و ماست) و لوبیا است.
 🔻   اهن: کمبود آهن می تواند باعث التهاب زبان شود و در نتیجه باعث ایجاد زخم در داخل دهان شود. گوشت قرمز ، جگر ، آجیل و ادویه جات از منابع رایج آهن هستند.
  🔻  ویتامین B3:کمبود این ویتامین می تواند به همراه بوی بد دهان منجر به زخم های کنسلی شود. برای کمک به افزایش سطح ویتامین B3 ، مقدار زیادی وعده مرغ و ماهی میل کنید.
 🔻   ویتامین های B2 و B12: فقدان این ویتامین می تواند باعث زخم دهان همراه با نفس بد بو شود. برای کمک به افزایش ویتامین B3 در بدن باید مقدار زیادی مرغ و ماهی در وعده های غذایی خود بگنجانید.


برچسب ها
لبنیات ,لبنیات و تأثیر مثبت آن بر سلامت دندان ,کمبود کلسیم ,سلامتی دهان و دندان ,خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/7/14 10:09:20 0
    چگونه می توان بهترین نتیجه را در هنگام استفاده از براکت ها بدست آورد
    اگر به هر دلیل با براکت خود احساس ناراحتی می کنید ، در اسرع وقت با متخصص ارتودنسی خود ملاقات کنید. ممکن است تنظیم ساده براکت برای تسکین درد نیاز باشد.
  • تاریخ ارسال : 1398/6/9 7:58:56 0
    ارتودنسی پیشگیری چه فوایدی دارد؟؟
    توصیه می کنیم که اولین معاینه فرزند شما با متخصص ارتودنسی در سن 7 سالگی انجام شود.چرا سن 7 سالگی؟ انجام اولین معاینه ارتودنسی در سن 7 سالگی، به متخصص ارتودنسی این امکان را می‌دهد که مشکلات دندانی- فکی را در مراحل اولیه تشخیص دهد و با ارزیابی دقیق آنها زمان و شیوه مناسب درمان را طرح ریزی کند. به این ترتیب وضعیت مشکلات بیمار در آینده به والدین گوشزد می‌شود و اگر قرار است در سن مشخصی، درمانی برای بیمار انجام شود والدین در جریان قرار می گیرند.
  • تاریخ ارسال : 1398/8/13 6:50:40 0
    5 افسانه در مورد دندان عقل
    بسیاری از افراد درد دندان عقل را نادیده می گیرند ، فرض می کنند که پس از رشد دندان خود را برطرف می کند. اگر دندانهای عقلی که داری مشکل و درد شده برداشته نشوند ، می توانند باعث ایجاد کیست ، مشکلات سینوس ، آسیب فک و موارد دیگر شوند
  • تاریخ ارسال : 1398/6/20 8:26:47 0
    شنا و سلامت دهان و دندان
    اگر قصد دارید رفتن به استخر دارید ، حتماً آب را به طور مرتب آزمایش کنید تا از pH مناسب آن اطمینان داشته باشید. علاوه بر این ، سعی کنید تا حد ممکن آب استخر را از دهان خود دور نگه دارید. و البته همیشه به درستی مسواک و نخ دندان استفاده کنید و به طور منظم را به دندانپزشک مراجعه کنید.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com