مواد معدنی و مواد مغذی مهم بدن برای سالم ماندن باید شامل موارد زیر باشد:

تاریخ ارسال : 1398/8/19 8:55:07 تعداد بازدید : 20,113 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

تغذیه در طول رشد روی دندان ها تأثیر می گذارد. تغذیه ضعیف ممکن است بیماری پریودنتال (التهاب لثه) را تشدید کند ، که دلیل اصلی ریزش دندان در بزرگسالان و سایر بیماریهای عفونی دهان می باشد. اگرچه تغذیه ضعیف به طور مستقیم باعث ایجاد بیماری لثه نمی شود ،اما بسیاری از محققان بر این باورند که این بیماری در افرادی که عادات غذایی ضعیفی دارند ، سریعتر و شدیدتر پیشرفت می کند.

بنابراین ، دریافت مقدار مناسب ویتامین ها ، مواد معدنی ، چربی ها و پروتئین برای رشد و ترمیم بافت های طبیعی و همچنین توانایی بدن در مقابله با عفونت ها ضروری است. کربوهیدرات ها ، چربی و پروتئین انرژی مورد نیاز بدن شما برای نگهداری و ترمیم بافت را تأمین می کنند. همراه با ویتامین C ، ویتامین های A ، E ، B ، K و D برای بهبودی و زمان بهبودی سریع تر ضروری هستند. به عنوان مثال ، ویتامین A با کاهش دوره التهابی ترمیم بافت به طور چشمگیری در بهبودی مؤثر است.

• کلسیم: دندان و فک شما بیشتر از کلسیم ساخته شده است. بدون داشتن کلسیم کافی در رژیم غذایی ، ممکن است دچار بیماری لثه و پوسیدگی دندان شوید. کلسیم در بسیاری از غذاها و مایعات مانند شیر و لبنیات ، لوبیا ، کلم بروکلی ، آجیل و صدف یافت می شود.
  • آهن: کمبود آهن می تواند باعث التهاب زبان و زخم دهان شود. آهن در غذاهایی مانند گوشت قرمز ، غلات سبوس دار و برخی آجیل ها و ادویه ها یافت می شود.
  • ویتامین B3 (نیاسین): کمبود ویتامین B3 می تواند باعث بوی بد دهان و زخم های کانکر شود. برای افزایش سطح B3 خود ، مرغ و ماهی میل کنید.
  • ویتامین های B12 و B2 (ریبوفلاوین): زخم های دهان هنگامی که به مقدار کافی ویتامین های B12 و B2 دریافت نکنید می توانند ایجاد شوند. گوشت قرمز ، مرغ ، جگر ، گوشت خوک و ماهی و همچنین محصولات لبنی مانند شیر ، ماست و پنیر منابع خوبی از ویتامین B12 هستند. ویتامین B2 در غذاهایی مانند ماکارونی ، شیرینی ، اسفناج و بادام یافت می شود.
  • ویتامین C: کمبود ویتامین C ممکن است منجر به خونریزی لثه ها و شل شدن دندان ها شود. سیب زمینی شیرین ، فلفل قرمز خام و پرتقال منابع عالی ویتامین C هستند.
  • ویتامین D: ویتامین D به بدن شما کمک می کند کلسیم را جذب کند ، این به ساخت استخوان ها و دندان های قوی کمک می کند. رژیم غذایی فاقد یا کم ویتامین D می تواند منجر به سوزش سندرم دهان شود. علائم این بیماری شامل احساس سوزش دهان ، طعم فلزی یا تلخ در خشکی دهان و دهان است. برای افزایش مصرف ویتامین D ، شیر بنوشید و زرده تخم مرغ و ماهی مصرف کنید. مقادیر محدود آفتاب به بدن کمک می کند تا ویتامین D را تولید کند.

مواد معدنی مهم بدن ,مواد مغذی مهم بدن ,تغذیه در طول رشد دندان ,کلسیم ,ویتامین D ,دلیل اصلی ریزش دندان در بزرگسالان