روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

در در صورتی که فرزندم یک دندان دائمی خود را از دست بدهد چه باید کرد؟


تاریخ ارسال : 1398/7/28 7:15:09 تعداد بازدید : 19,301 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

برخی از دندان های دائمی که زودتر شروع به رشد می کنند و برخی دیگر مانند "دندان عقل" تا زمانی که کودک حداقل دوازده سال داشته باشد دیده نمی شود. واریانس رشد دندان یکی از دلایل اصلی مراجعه به متخصص ارتودنسی در سن 7 سالگی برای مشاوره اولیه در مورد فرزند شما است. اگرچه ممکن است در سنین کودکی هیچ توصیه درمانی وجود نداشته باشد ، اما هم برای والدین و هم برای فرزندانتان اطلاع از وضعیت و برنامه ریزی برای گزینه های درمانی آینده مفید است.

 برخی از دندان های دائمی که زودتر شروع به رشد می کنند و برخی دیگر مانند "دندان عقل" تا زمانی که کودک حداقل دوازده سال داشته باشد دیده نمی شود. واریانس رشد دندان یکی از دلایل اصلی مراجعه به متخصص ارتودنسی  در سن 7 سالگی برای مشاوره اولیه در مورد فرزند شما  است. اگرچه ممکن است در سنین کودکی هیچ توصیه درمانی وجود نداشته باشد ، اما هم برای والدین و هم برای فرزندانتان اطلاع از وضعیت و برنامه ریزی برای گزینه های درمانی آینده مفید است.

در صورت از دست رفتن دندان یا عدم وجود دندان های دائمی چند گزینه برای درمان وجود دارد و هر کودک معیارهای تشخیصی متفاوتی را ارائه می دهد که در تعیین گزینه درمان برای فرزند شما بهتر و مؤثر است.
 با این گفته ، وقتی دندان دائمی از بین رفته است ، چندین امکان مختلف وجود دارد:  یک دندان ترمیم شده را با گزینه ترمیمی جایگزین کنید ، یا با استفاده از مکانیک ارتودنسی فضای خالی را ببندید. برخی از این گزینه ها بسته به عوامل مختلفی بهتر از سایرین کار می کنند ، بنابراین لزوما قابل انتقال نیستند. اگر نیش کودک ایده آل به نظر برسد و در هر دو دندان فوقانی و پایین شلوغی کم باشد ، ممکن است بهتر باشد که دندان کودک را تا زمانی که ممکن است نگه دارید.

اگرمشخص شود که ریشه دندان کودک در وضعیت بدی قرار دارد ، ممکن است یک گزینه ترمیمی در آینده مانند کاشت یا ایمپلنت جایگزین شود. در این حالت ، برنامه ریزی درمانی شامل چندین تخصص دندانپزشکی (ارتودنتیست ، دندانپزشک ، جراح دهان و غیره) برای ارزیابی دقیق و ارائه اطلاعات مناسب شامل کل درمان از جمله زمان بندی ایده آل است. اگر یک کاشت در آینده برنامه ریزی شده است و قبل از زمان مناسب برای کاشت ، عمل ارتودنسی انجام شده است ، ارتودنتیست یک نگهدارنده را که معمولاً دندان ساختگی در آن قرار دارد ، می سازد.

گزینه "بستن فضا" در بیمارانی که شلوغی دندان شدیدی دارند، مطلوب است. لازم به ذکر است که روند بستن فضا در درمان ارتودنسی بیشتر از  گزینه ترمیمی به زمان نیاز دارد.
با تمام این اطلاعات بهترین و مناسب ترین روش درمانی برای فرزند شما چیست؟  همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، هر کودک شرایط متفاوتی را ارائه می دهد که باید مورد توجه قرار گیرد. معاینه توسط متخصص ارتودنسی می تواند در تشخیص و تعیین تمام عواملی که باید قبل از پیشبرد هر نوع درمانی در نظر گرفته شود ، کمک کند.


برچسب ها
دندان دائمی ,دندان شیری ,دندان عقل ,دندان کودکان ,از دست رفتن دندان ,ارتودنتیست ,دندانپزشک

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/6/27 8:25:04 0
    تفاوت بین روکش ، بریج (Bridge) و ایمپلنت(کاشت دندان )چیست؟
    اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید یا دندان هایتان آسیب دیده است - احتمالاً سعی دارید تعیین کنید که آیا روکش ، بریج یا کاشت دندان گزینه مناسبی برای جایگزینی دندان است. از دست دادن و آسیب دیدن دندان ها می تواند کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد (مانند توانایی شما برای لذت بردن از غذاهای خاص) ، به همین دلیل جایگزینی دندان های آسیب دیده یا از دست رفته خود راهکار خوبی است. اما بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های از دست رفته و آسیب دیده چیست؟
  • تاریخ ارسال : 1394/10/4 10:13:42 0
    نحوه صحیح نخ دندان زدن
    نحوه صحیح نخ دندان زدن با حضور براکت های ارتودنسی
  • تاریخ ارسال : 1398/6/16 5:54:52 0
    4 سؤال متداول درباره نگهدارنده ها
    پس از اینکه ارتودنسی دندان شما تمام شد، متخصص ارتودنسی توصیه می کند از ریتینرها یا نگهدارنده ها استفاده کنید. ریتینرها از بازگشتن دندان های شما به جای قبلی شان جلوگیری می کنند. درواقع از آنجایی که بعد از ارتودنسی دندان، وضعیت استخوان ها و لثه ها تغییر می کند، شما باید با کمک ریتینر، جای جدید دندان خود را ثابت کنید.
  • تاریخ ارسال : 1397/10/16 15:49:34 0
    دلایل تاخیر رویش دندان ها
    دلایل تاخیر رویش دندان ها چیست؟

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com