روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

در در صورتی که فرزندم یک دندان دائمی خود را از دست بدهد چه باید کرد؟


تاریخ ارسال : 1398/7/28 7:15:09 تعداد بازدید : 19,244 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

برخی از دندان های دائمی که زودتر شروع به رشد می کنند و برخی دیگر مانند "دندان عقل" تا زمانی که کودک حداقل دوازده سال داشته باشد دیده نمی شود. واریانس رشد دندان یکی از دلایل اصلی مراجعه به متخصص ارتودنسی در سن 7 سالگی برای مشاوره اولیه در مورد فرزند شما است. اگرچه ممکن است در سنین کودکی هیچ توصیه درمانی وجود نداشته باشد ، اما هم برای والدین و هم برای فرزندانتان اطلاع از وضعیت و برنامه ریزی برای گزینه های درمانی آینده مفید است.

 برخی از دندان های دائمی که زودتر شروع به رشد می کنند و برخی دیگر مانند "دندان عقل" تا زمانی که کودک حداقل دوازده سال داشته باشد دیده نمی شود. واریانس رشد دندان یکی از دلایل اصلی مراجعه به متخصص ارتودنسی  در سن 7 سالگی برای مشاوره اولیه در مورد فرزند شما  است. اگرچه ممکن است در سنین کودکی هیچ توصیه درمانی وجود نداشته باشد ، اما هم برای والدین و هم برای فرزندانتان اطلاع از وضعیت و برنامه ریزی برای گزینه های درمانی آینده مفید است.

در صورت از دست رفتن دندان یا عدم وجود دندان های دائمی چند گزینه برای درمان وجود دارد و هر کودک معیارهای تشخیصی متفاوتی را ارائه می دهد که در تعیین گزینه درمان برای فرزند شما بهتر و مؤثر است.
 با این گفته ، وقتی دندان دائمی از بین رفته است ، چندین امکان مختلف وجود دارد:  یک دندان ترمیم شده را با گزینه ترمیمی جایگزین کنید ، یا با استفاده از مکانیک ارتودنسی فضای خالی را ببندید. برخی از این گزینه ها بسته به عوامل مختلفی بهتر از سایرین کار می کنند ، بنابراین لزوما قابل انتقال نیستند. اگر نیش کودک ایده آل به نظر برسد و در هر دو دندان فوقانی و پایین شلوغی کم باشد ، ممکن است بهتر باشد که دندان کودک را تا زمانی که ممکن است نگه دارید.

اگرمشخص شود که ریشه دندان کودک در وضعیت بدی قرار دارد ، ممکن است یک گزینه ترمیمی در آینده مانند کاشت یا ایمپلنت جایگزین شود. در این حالت ، برنامه ریزی درمانی شامل چندین تخصص دندانپزشکی (ارتودنتیست ، دندانپزشک ، جراح دهان و غیره) برای ارزیابی دقیق و ارائه اطلاعات مناسب شامل کل درمان از جمله زمان بندی ایده آل است. اگر یک کاشت در آینده برنامه ریزی شده است و قبل از زمان مناسب برای کاشت ، عمل ارتودنسی انجام شده است ، ارتودنتیست یک نگهدارنده را که معمولاً دندان ساختگی در آن قرار دارد ، می سازد.

گزینه "بستن فضا" در بیمارانی که شلوغی دندان شدیدی دارند، مطلوب است. لازم به ذکر است که روند بستن فضا در درمان ارتودنسی بیشتر از  گزینه ترمیمی به زمان نیاز دارد.
با تمام این اطلاعات بهترین و مناسب ترین روش درمانی برای فرزند شما چیست؟  همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، هر کودک شرایط متفاوتی را ارائه می دهد که باید مورد توجه قرار گیرد. معاینه توسط متخصص ارتودنسی می تواند در تشخیص و تعیین تمام عواملی که باید قبل از پیشبرد هر نوع درمانی در نظر گرفته شود ، کمک کند.


برچسب ها
دندان دائمی ,دندان شیری ,دندان عقل ,دندان کودکان ,از دست رفتن دندان ,ارتودنتیست ,دندانپزشک

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/5/3 15:29:13 0
    بهداشت ارتودنسی
    تمیز نگهداشتن دندان های ارتودنسی شده به نفع خودتان است ،سعی کنید همیشه وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن دندان ها را به همرا داشته باشید با رعایت بهداشت دهان در طول ارتودنسی بعد از پایان کار لبخندی سالم و زیبا خواهید داشت.
  • تاریخ ارسال : 1397/5/6 13:11:13 0
    اهمیت دندان های شیری
    استفاده از فضا نگهدار در ارتودنسی اغلب در حیطه دندان شیری از دست رفته کودکان و “حفظ فضای موجود در قوس دندانی “ به منظور رویش دندان های دائمی و به حداقل رساندن مشکلات رویش است . دندان های شیری اگر زودتر از موعد از دهان کودک خارج شوند ( در اثر پوسیدگی یا تصادف ) باعث از دست رفتن فضای لازم برای رویش دندان های دائمی می شوند .
  • تاریخ ارسال : 1397/12/9 12:42:22 0
    تشخیص بروکسیم یا دندان قروچه
    حدود 30 هزار کودک دندان هایشان را به واسطه سایش و قروچه خرد می کنند این میزان در کودکان زیر 5 سال بیشتر است. اگر فرزند شما دندان هایش را خرد و به هم می کشد، با دندان پزشک خانواده خود درمیان بگذارید اکثر کودکان در نهایت بروکسیسم را از بین می برند و به دندان هایشان آسیب دائمی نمی زنند.
  • تاریخ ارسال : 1397/6/5 12:50:34 0
    مزایا ومعایب ارتودنسی با پلاک های شفاف(نامرئی)
    CAT مخفف Clear Aligner Therapy می باشد که به معنی استفاده از یک سری پلاک های متحرک شفاف جهت اصلاح ناهنجاری های دندانی خفیف است. امکان درمان موارد پیچیده با این پلاک ها وجود ندارد و هزینه بالاتری هم دارند. البته این درمان برای افراد بزرگسال با مشکلات کم دندانی توصیه می گردد، زیرا علاوه بر نامرئی بودن آن ها ،استفاده ونگهداری بسیار ساده تری دارند.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com