روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

آیا دندانهای عقل باعث کج شدن دندانهایم می شود؟


تاریخ ارسال : 1398/7/28 7:00:40 تعداد بازدید : 18,464 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

پاسخ کوتاه به این سوال خیر. برای سالهای طولانی این تصور غلط وجود داشت که با شروع رشد دندان های عقل ، دندان های دیگر را به جلو سوق می دهد و باعث کج شدن آنها می شود.

پاسخ کوتاه به این سوال خیر. برای سالهای طولانی این تصور غلط وجود داشت که با شروع  رشد دندان های عقل ، دندان های دیگر را به جلو سوق می دهد و باعث کج شدن آنها می شود.

اکنون با تحقیقات بیشتر در جامعه ارتودنسی می دانیم که دندانهای عقل نمی توانند نیروی کافی را برای حرکت دندانهای دیگر اعمال کنند. هنگامی که دندانها بعد از درمان ارتودنسی مجدداً کج می شوند ، شایع ترین دلیل عدم استفاده از ریتینر است. استخوان اطراف دندانهایمان بافت زنده ای است که در طول زندگی ما دائماً در حال تغییر است. به دلیل گردش خون استخوان ، دندانها با بزرگتر شدن می توانند تغییر کنند.

برای جلوگیری از هرگونه تغییر عمده دندان ، پوشیدن نگهدارنده برای طول عمر بسیار مهم است.

🔶 پس چرا  باید دندان عقل را بکشیم؟

همه دندانهای عقل نباید کشیده شوند.  اگر این دندان‌ها بدون‌انحراف و سالم باشند، همانند دیگر دندان‌ها ارزشمند خواهند بود، اما در بیشتر مواقع این طور نیست و باید به فکر کشیدن‌شان بود.

زمانی که دندان عقل درمی‌آید، ممکن است به‌خاطر نداشتن فضای کافی به درستی رشد نکند و مشکل‌ساز بشود. مشکل دیگر مربوط به زمانی است که دندان‌های دیگر امکان پدیدار شدن کامل دندان عقل را به آن نمی‌دهند و نصف‌ونیمه سر بر می‌آورد. این مسئله باعث می‌شود تا منفذ کوچکی در اطراف دندان عقل به وجود بیاید و باکتری‌ها از طریق آن به قسمت داخل لثه راه پیدا کنند. عفونت ناشی از ورود باکتری‌ها می‌تواند منجر به درد، ورم کردن، خشکی فک و برخی اختلالات دیگر بشود. به‌علاوه زمانی که دندان کامل بیرون نمی‌آید، احتمال خراب شدن آن یا آسیب رساندنش به لثه بیشتر می‌شود، چراکه معمولا در تماس با برس مسواک قرار نمی‌گیرد و مانند دیگر دندان‌ها از آلودگی پاک نمی‌شود.


برچسب ها
دندان عقل ,کشیدن دندان عقل ,دکتر امین گلشاه ,کج شدن دندان عقل

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/5/6 7:17:39 0
    تفاوت بین ارتودنتیست و دندانپزشک چیست؟
    ارتودنتیست ها و دندانپزشکان هر دو به بیماران کمک می کند تا سلامت دهان خود را بهبود بخشد، اما به روش های مختلف. دندانپزشکی یک تخصص پزشکی گسترده است که با دندان‌ها، لثه، اعصاب و فک سر و کار دارد، در حالیکه ارتودنسی تخصص در دندانپزشکی است که بر اصلاح مشکلات بایت ها ، و مرتب کردن دندان‌ها متمرکز شده است
  • تاریخ ارسال : 1398/9/6 12:10:47 0
    چرا باید زبان خود را مسواک کنید
    شما روزانه دو بار مسواک می زنید و نخ دندان می کشید ، اما اگر باکتری های موجود در زبانتان را از بین نبرید ، امیدی به حذف باکتری های دهان خود نداشته باشید. دندانپزشکان می گویند ، چه برای مبارزه با بوی بد دهان و چه فقط برای سلامتی خوب دندان ، تمیز کردن زبان مهم است.
  • تاریخ ارسال : 1398/7/28 7:18:42 0
    تمام آنچه شما باید قبل از شروع درمان ارتودنسی بدانید
    در سال های اخیر ، ما شاهد تعدادی از فناوری های جدید و روش های درمانی در زمینه ارتودنسی هستیم. در حالی که هر کدام از جذابیت و کارآیی خاصی برخوردار هستند ، اما هنوز هم براکت سرامیکی و براکت فلزی به عنوان محبوب‌ ترین گزینه‌ها به کار گرفته می‌شوند. در حقیقت در حال حاضر علم ارتودنسی به جایی رسیده که هیچ اجباری در استفاده از یک نوع براکت ارتودنسی خاص وجود ندارد و شما می‌توانید گزینه‌های شفاف یا گزینه‌های معمولی و سنتی را انتخاب کنید.
  • تاریخ ارسال : 1398/7/14 10:09:20 0
    چگونه می توان بهترین نتیجه را در هنگام استفاده از براکت ها بدست آورد
    اگر به هر دلیل با براکت خود احساس ناراحتی می کنید ، در اسرع وقت با متخصص ارتودنسی خود ملاقات کنید. ممکن است تنظیم ساده براکت برای تسکین درد نیاز باشد.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com