روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

دلایل تغییر لبخند با افزایش سن


تاریخ ارسال : 1398/7/14 10:16:57 تعداد بازدید : 19,459 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

بزرگسالان نسبت به کودکان دارای بافت استخوانی متراکم تری هستند ، بنابراین درمان ممکن است کمی طولانی تر طول بکشد ، اما سن مانع از حرکت دندان نمی شود.برای دستیابی به یک لبخند سالم و زیبا در هر سنی می توانید به یک ارتودنتیست مراجعه کنید.

شلوغی دندان های فک پایین
با افزایش سن ، استخوان فک شما چگالی خود را از دست می دهد و منقبض می شود. ناسازگاری اندازه استخوان فک با دندان ها می تواند منجر به جمع شدن دندانهای جلویی پایین شود. شلوغی دندان ها می تواند باعث مشکلاتی همچون تنفس از طریق دهان، اختلال در بلع، یا ظاهر ناخوشایند صورت شود.

فاصله دندانهای جلو
 فاصله‌ و شکاف بین دندان‌ها با نام دیاستما شناخته می‎شود. این فاصله می‌تواند در هر قسمتی از دهان شما و بین هر یک از دندان‌های شما ایجاد شود اما بیشتر بین دندان‎های جلو دیده می‌شود.
فشار به دندان‌های جلویی به هنگام جوییدن به مرور زمان باعث ایجاد فاصله‎ بین دندان‌ها می‌شود، همچنین ممکن است بخاطر بیماری لثه که یک نوع عفونت می‌باشد، ایجاد شود و همچنین از دست دادن دندان و مکیدن انگشت از دیگر مواردی است که می تواند بعت ایجاد شکاف دندان ها شود.
جابجایی دندانهای بعد از ارتودنسی
 پس از درمان ارتودنسی برای نگه داشتن موقعیت دندان به نگهدارنده نیاز است. با افزایش سن ، در صورت ترمیم یا از بین رفتن دندان ها ، برای جلوگیری از تغییر ناخواسته ، به نگهدارنده های مناسب  نیاز خواهد بود.

مشکلات بایت دندان
اگر دچار سردرد ، صدای فک و پوسیدگی مفاصل فک و یا  دندان قروچه هستید ممکن است یک اختلال بایت دندانی  به نام مال اکلوژن داشته باشید ، که وقتی فک تحتانی و فوقانی نپیوندند ، رخ می دهد.


این تغییرات ممکن است کاملاً طبیعی باشد ، اما به این معنی نیست که شما حتما باید با آنها زندگی کنید.بزرگسالان نسبت به کودکان دارای بافت استخوانی متراکم تری هستند ، بنابراین درمان ممکن است کمی طولانی تر طول بکشد ، اما سن مانع از حرکت دندان نمی شود.برای دستیابی به یک لبخند سالم و زیبا در هر سنی می توانید به یک ارتودنتیست مراجعه کنید.


برچسب ها
تغییر لبخند ,دلایل تغییر لبخند با افزایش سن ,فاصله دندانهای جلو ,شلوغی دندان های فک پایین ,مشکلات بایت دندان

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/6/16 6:00:23 0
    5 نکته برای گذراندن هفته اول درمان با براکت ها
    هفته اول درمان ارتودنسی برای بسیاری از افراد دشوار است. هنگامی‌که براکت ها تنظیم می‌شوند، معمولاً برای چند روز اول احساس ناراحت‌ کننده‌ای را تجربه می‌کنید زیرا دندان و دهان به وجود آن‌ها عادت نکرده است. این ناراحتی معمولاً پس از چند روز یا حداکثر یک هفته از بین می‌رود. افرادی که ارتودنسی دارند گاهی احساس درد یا ناراحتی می‌کنند اما این درد عمدتاً به خاطر وجود جای زخم است و احساس ناراحتی در اثر برخورد براکت به گونه‌ها، دندان و لب‌ها به وجود می‌آید. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، روش‌های مختلفی وجود دارد که سریعا درد و ناراحتی را برطرف می‌کند
  • تاریخ ارسال : 1397/5/27 14:22:20 0
    آیا می توانم در دوره بارداری ارتودنسی انجام دهم؟
    آیا می توانم در دوره بارداری ارتودنسی انجام دهم؟
  • تاریخ ارسال : 1398/4/28 19:42:34 0
    تغذیه در طول ارتودنسی
    هر چیزی که می تواند به براکت و آرچ وایرها بچسبد یا زیر آن ها گیر کند پرهیز کنید. به طور کلی هر چه بافت غذا نرم تر باشد، بهتر است.
  • تاریخ ارسال : 1397/5/6 13:11:13 0
    اهمیت دندان های شیری
    استفاده از فضا نگهدار در ارتودنسی اغلب در حیطه دندان شیری از دست رفته کودکان و “حفظ فضای موجود در قوس دندانی “ به منظور رویش دندان های دائمی و به حداقل رساندن مشکلات رویش است . دندان های شیری اگر زودتر از موعد از دهان کودک خارج شوند ( در اثر پوسیدگی یا تصادف ) باعث از دست رفتن فضای لازم برای رویش دندان های دائمی می شوند .

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com