روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

نحوه جلوگیری از التهاب لثه با وجود براکت ها


تاریخ ارسال : 1398/7/8 7:17:30 تعداد بازدید : 21,297 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

حفظ مراقبت از دهان و دندان بسیار ضروری است ، اما ممکن است برخی از افراد با وجود براکت ها دچار تورم و التهاب لثه شوند. در اینجا به مواردی اشاره میکنیم که به حفظ سلامت دندان و لثه کمک میکند.

 تمیز کردن

پس از قرار گرفتن براکت روی دندانهایتان ، تمیز کردن صحیح دندانها کمی دشوار خواهد بود. براکت به راحتی می تواند ذرات و باکتری های غذایی را که به پلاک تبدیل می شوند ، جذب کند. اگر پلاك دندانی برداشته نشود ، باعث پوسيدگي دندان و بيماري لثه می شود.

التهاب لثه چیست؟

برای اطمینان از اینکه لثه شما در حین و بعد از ارتودنسی سالم باقی بماند ، بهتر است که از عوامل مؤثر در ایجاد التهاب لثه آگاه باشید. استعمال سیگار ، دیابت و تاریخچه ژنتیکی می تواند شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به التهاب لثه قرار دهد. سایر فاکتورهای خطرناک شامل دندان‌های کج، پیچیده یا روی‌هم‌افتاده که فضای بیشتری را برای انباشتگی پلاک و جرم ایجاد و تمیز کردن آنها را سخت‌تر می‌کنند

در صورت عدم درمان،التهاب لثه منجر به پریودنتیت (عفونت لثه) می شود ، یک عفونت جدی تر که می تواند به لثه و فک شما آسیب برساند.

درمان پزشکی التهاب لثه

رعایت بهداشت خوب دهان و دندان نخستین مرحله درمان ورم لثه است که در این راستا می توان اقداماتی مانند مسواک زدن و استفاده از نخ دندان روزانه و ترک تنباکو و سیگار کشیدن را مد نظر قرار داد.

برای از بین بردن پلاک و باکتری های مضر در دهان، دندانپزشک می تواند پاکسازی حرفه ای را انجام دهد. بر همین اساس، مراجعه منظم (حداقل یک بار در سال) به دندانپزشک اهمیت دارد.

انواع مختلف دهانشویه های تجاری و تجویزی نیز در بازار موجود هستند. کلر هگزیدین گلوکونات یک دهانشویه تجویزی است که ورم لثه را با کاهش باکتری های مضر در دهان درمان می کند. این محصول به شکل ژل نیز در دسترس است. دهانشویه های ضد باکتری عادی که بدون نسخه قابل خریداری هستند نیز زمانی که به همراه مسواک و نخ دندان استفاده شوند به بهبود ورم لثه کمک می کنند.


برچسب ها
التهاب لثه ,التهاب لثه چیست؟ ,نحوه جلوگیری از التهاب لثه با وجود براکت ها ,مراقبت از دهان و دندان ,تورم و التهاب لثه

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1394/10/4 10:07:39 0
    نحوه صحیح مسواک زدن
    نحوه صحیح مسواک زدن با وجود براکت های ارتودنسی متفاوت است.
  • تاریخ ارسال : 1397/10/25 15:13:05 0
    بهترین روش درمان کراس بایت چیست؟
    بهترین روش درمان کراس بایت به سن بیمار و علت و نوع ناهنجاری بستگی دارد. به طور کلی روش های درمانی برای کراس بایت بهصورت زیر است: بریس و دیگر ابزارهای ارتودنسی گسترش دهنده کام هدگیر کشیدن دندان ها ترمیم دندان جراحی فک
  • تاریخ ارسال : 1397/10/16 15:49:34 0
    دلایل تاخیر رویش دندان ها
    دلایل تاخیر رویش دندان ها چیست؟
  • تاریخ ارسال : 1398/5/3 15:29:13 0
    بهداشت ارتودنسی
    تمیز نگهداشتن دندان های ارتودنسی شده به نفع خودتان است ،سعی کنید همیشه وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن دندان ها را به همرا داشته باشید با رعایت بهداشت دهان در طول ارتودنسی بعد از پایان کار لبخندی سالم و زیبا خواهید داشت.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com