روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

از دهان خشک رنج می برید؟


تاریخ ارسال : 1398/6/27 8:06:03 تعداد بازدید : 18,864 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

در حالی که یک قسمت حاد از خشکی مربوط به کم آبی می باشد و هنگام دریافت آب کافی برطرف می شود ، خشکی مزمن دهان معمولاً دلایل اساسی دارد که برای جلوگیری از عوارض سلامتی دهان باید به آن توجه کرد.

🔸آیا دارو یا داروهای شیمیایی خاصی استفاده می کنید؟

خشکی دهان یک عارضه جانبی معمول از صدها داروی مختلف از جمله بسیاری از داروهای بدون نسخه است. اگر داروهای ضد افسردگی ، ضد اضطراب یا داروهای ضد درد قوی (به ویژه داروهایی که درد عصب را درمان می کند) مصرف می کنید ، به احتمال زیاد دچار خشکی دهان می شوید. همچنین اگر به طور مرتب از آنتی هیستامین ها ، ضد احتقان ها یا شل کننده های عضلانی استفاده می کنید ، ممکن است خشکی دهان را تجربه کنید.

داروهایی برای شرایط تنفسی مانند آسم و COPD همچنین می توانند باعث خشکی دهان شوند ، همچنین داروهای شیمی درمانی و درمان پرتودرمانی ، که باعث تغییر در تولید بزاق می شود. در صورت سیگار کشیدن یا جویدن تنباکو ، ممکن است مکرراً خشکی دهان را تجربه کنید.

🔶چرا دهان خشک به درمان نیاز دارد؟

در حالی که اکثر بیماران به سختی دهان خشک را به عنوان یک بیماری تحریک کننده می بینند ، در صورت عدم درمان می تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی شود. بزاق چندین کارکرد مهم از جمله تمیز نگه داشتن دهان و کمک در هضم غذا دارد. اگر به اندازه کافی بزاق تولید نمی کنید ، ممکن است عوارضی مانند زخم های دهان و لب های ترک خورده (به دلیل خشک شدن دهان و لب ها) یا افزایش مقدار پلاک در دهان خود مشاهده کنید ، که می تواند منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود. در موارد شدید نیز ممکن است در بلع غذا دچار مشکل شوید ، که می تواند منجر به کمبود تغذیه ای شود. به همین دلیل اگر متوجه شدید خشکی دهان دارید ، به دنبال درمان باشید - درمان زودهنگام می تواند دهان را سالم نگه دارد.

🔸درمان خشکی دهان در منزل

اگر دهان خشک مزمن دارید ، خبر خوب این که روش های مختلفی وجود دارد که می توانید آن را در خانه درمان کنید. برخی از تغییرات رفتاری می توانند شدت خشکی دهان شما را کاهش دهند. شروع به جویدن آدامس بدون قند کنید تا تولید بزاق را تحریک کرده و دهان را مرطوب نگه دارید. از دهانشویه بدون الکل استفاده کنید.
🔸🔸🔸
خشکی دهان یک وضعیت  آزار دهنده  است که برای بهداشت دهان و دندان کاملا مضر است. به همین دلیل به محض اینکه متوجه آن شدید برای درمان خشکی دهان خود اقدام کنید.


برچسب ها
خشکی دهان ,درمان خشکی دهان ,درمان خشکی دهان در منزل ,بهداشت دهان و دندان ,دلایل خشک شدن دهان

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/9/6 12:10:47 0
    چرا باید زبان خود را مسواک کنید
    شما روزانه دو بار مسواک می زنید و نخ دندان می کشید ، اما اگر باکتری های موجود در زبانتان را از بین نبرید ، امیدی به حذف باکتری های دهان خود نداشته باشید. دندانپزشکان می گویند ، چه برای مبارزه با بوی بد دهان و چه فقط برای سلامتی خوب دندان ، تمیز کردن زبان مهم است.
  • تاریخ ارسال : 1398/5/26 10:59:11 0
    نقش دندانپزشکان در درمان آپنه خواب
    درمان ارتودنسی می‌تواند کلیدی در درمان آپنه انسدادی خواب باشد زیرا اغلب اوقات به طور کل یا بخشی از وقف تنفسی ناشی از مشکلات ساختاری است.
  • تاریخ ارسال : 1398/6/9 7:35:40 0
    برای رشد صحیح دندان های کودکمان چه کنیم؟
    ایجاد عادات خوب دندانپزشکی باید از زمان تولد آغاز شود تا زمانی که اولین دندان فرزند شما ظاهر شود. چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید تا کودک شما برای یک عمر دندان و لثه سالم داشته باشد
  • تاریخ ارسال : 1398/6/20 8:29:05 0
    اهمیت ارتودنسی
    رفع مشکلات ارتودنسی تنها برای زیبایی دندان ها و لبخند و ایجاد اعتماد به نفس نیست، هدف اصلی ایجاد سلامت دهان و دندان است.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com