روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

اهمیت ارتودنسی


تاریخ ارسال : 1398/6/20 8:29:05 تعداد بازدید : 21,369 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

رفع مشکلات ارتودنسی تنها برای زیبایی دندان ها و لبخند و ایجاد اعتماد به نفس نیست، هدف اصلی ایجاد سلامت دهان و دندان است.

رفع مشکلات ارتودنسی تنها برای زیبایی دندان ها و لبخند و ایجاد اعتماد به نفس نیست، هدف اصلی ایجاد سلامت دهان و دندان است. موارد زیر اهمیت انجام ارتودنسی  را بیان میکنند:

🔻دندانهای صاف و مرتب عملکرد بهتری دارند

چنانچه دندان ها با یکدیگر تداخل نداشته باشند ، باعث می شود جوبدن و صحبت کردن راحت تر انجام شود. علاوه بر این ، تمیز کردن دندان های ساده تر است ، بنابراین حفظ سلامتی آنها آسان تر است زیرا احتمال اینکه مواد غذایی و سایر مواد باقی مانده در مناطق سخت قابل دستیابی گیر بیفتند ، راحت تر است.

🔻دندانهایی که صاف و مرتب هستند ، در آینده کمتر دچار مشکل دندانپزشکی می شوند.

دندان هایی که به صورت نادرست تنظیم شده اند در معرض خطراتی مانند سایش زودرس ،تحلیل لثه ها ، پوسیدگی  و از بین رفتن حمایت استخوانی آلوئولار قرار دارند که هر یک از آنها ممکن است به درمان های گران قیمت نیاز داشته باشد. مرتب کردن دندان احتمال وقوع این موارد را کاهش می دهد.

🔻کمک به سلامت دندانها در روند پیری

همانطور که بقیه بدن پیرمی شوند ،در بافت نرم دهان و در مواد سخت دندان با افزایش سن تغییراتی به وجود می آید. با این حال ، این تغییر با دندان هایی که بیشتر دچار مشکل و نامرتبی هستند، چشمگیرتر است. پرداختن به مسئله مرتب کردن دندان ها می تواند به شما در حفظ بیشتر دندان ها با افزایش سن کمک کند ، که به نوبه خود می تواند به شما در حفظ ساختار صورت خود کمک کند

برخی ممکن است مرتب کردن دندانها را یک نگرانی بیهوده قلمداد کنند اما فواید عملکردی نیز دارد. اگر به این موضوع فکر کرده اید که تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرید ، دراین مورد با دندانپزشک خود صحبت کنید.


برچسب ها
اهمیت ارتودنسی ,دندانهای صاف و مرتب ,رفع مشکلات ارتودنسی ,سلامت دندانها در روند پیری

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/8/19 9:06:03 0
    پیشگیری و تشخیص سرطان دهان
    سرطان دهان - که شامل سرطان لب ، زبان ، گونه ، کف دهان ، کام نرم و نرم ، سینوس ها و گلو است - در صورت عدم تشخیص و درمان زود هنگام می تواند کشنده باشد.
  • تاریخ ارسال : 1398/7/28 7:18:42 0
    تمام آنچه شما باید قبل از شروع درمان ارتودنسی بدانید
    در سال های اخیر ، ما شاهد تعدادی از فناوری های جدید و روش های درمانی در زمینه ارتودنسی هستیم. در حالی که هر کدام از جذابیت و کارآیی خاصی برخوردار هستند ، اما هنوز هم براکت سرامیکی و براکت فلزی به عنوان محبوب‌ ترین گزینه‌ها به کار گرفته می‌شوند. در حقیقت در حال حاضر علم ارتودنسی به جایی رسیده که هیچ اجباری در استفاده از یک نوع براکت ارتودنسی خاص وجود ندارد و شما می‌توانید گزینه‌های شفاف یا گزینه‌های معمولی و سنتی را انتخاب کنید.
  • تاریخ ارسال : 1398/6/16 5:51:21 0
    درمان ارتودنسی با الاینر های شفاف
    الاینر های شفاف به عنوان براکت های نامرئی شناخته می شوند و به عنوان یکی از پیشرفت های تکنولوژیکی برای حرکت دندان های شما و تراز کردن فک برای لبخند سالم در نظر گرفته می شوند.
  • تاریخ ارسال : 1398/6/27 8:31:29 0
    دیابت و سلامت دهان و دندان: آنچه شما باید بدانید
    دیابت یک بیماری مزمن است که می تواند تقریباً در هر قسمت از بدن از جمله دندان ها و لثه ها تأثیر بگذارد. به همین دلیل دندانپزشکان مدیریت دیابت را در اولویت اصلی بیماران دیابتی قرار می دهند. اگرچه این یک بیماری جدی است ، دیابت قابل کنترل است و نیازی به تهدید برای سلامت دهان و دندان شما نیست. اگر مبتلا به دیابت هستید یا در معرض خطر آن هستید ، می خواهید به سلامت دهان و دندان خود توجه زیادی داشته باشید. در مورد چگونگی تأثیر دیابت بر روی دندان ها و لثه شما باید بدانید.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com