روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

شنا و سلامت دهان و دندان


تاریخ ارسال : 1398/6/20 8:26:47 تعداد بازدید : 20,596 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

اگر قصد دارید رفتن به استخر دارید ، حتماً آب را به طور مرتب آزمایش کنید تا از pH مناسب آن اطمینان داشته باشید. علاوه بر این ، سعی کنید تا حد ممکن آب استخر را از دهان خود دور نگه دارید. و البته همیشه به درستی مسواک و نخ دندان استفاده کنید و به طور منظم را به دندانپزشک مراجعه کنید.

🔻خطرات آب استخر

استخرهای شنا اغلب با استفاده از ترکیبی از مواد شیمیایی از جمله کلر ضدعفونی می شوند. این کلر از شما در مقابل باکتری های مضر  در آب استخر محافظت می کند. همچنین در سطح pH آب نقش دارد. اما اگر تعادل مناسب حفظ نشود ، آب استخر  می تواند دندان های شما را در معرض خطر قرار دهد.
آب استخر باید در pH  امن نگه داشته شود - معمولاً بین 7.2 تا 7.8. اگر pH زیر این ناحیه ایمن فرو رود ، اسیدی می شود و می تواند باعث سوزش چشم ها ، تحریک پوست و از بین رفتن مینای دندان شود.

🔻آب اسیدی و فرسایش مینا

مینای دندان پوشش سخت اطراف هر دندان است و از دندان ها در برابر باکتری ها ، پوسیدگی و حساسیت محافظت می کند.  یکی از سخت ترین قسمت های در بدن ما است. مینای دندان به دلیل رژیم غذایی پر اسید ، مسواک زدن نادرست، شنا در استخر با pH پایین می تواند از بین برود. البته کسانی که زمان زیادی را در استخر می گذرانند مانند شناگران رقابتی در معرض خطر این نوع فرسایش مینای دندان هستند.

🔻 نشانه های  pHکم

اولین نشانه ای که ممکن است pH استخر خیلی کم باشد سوزش چشم ها یا تحریک پوست است. اما هنگامی که به دندان های شما می رسد ،  ممکن است کمی طول بکشد تا علائم آن ظاهر شود. دو علامت اصلی وجود دارد که ممکن است شما از مشکلات دندان ناشی از استخر رنج ببرید
- افزایش حساسیت
-لکه های قهوه ای غیر قابل توضیح روی دندان ها

🔻🔻🔻🔻

اگر قصد دارید رفتن به استخر دارید ، حتماً آب را به طور مرتب آزمایش کنید تا از pH مناسب آن اطمینان داشته باشید. علاوه بر این ، سعی کنید تا حد ممکن آب استخر را از دهان خود دور نگه دارید. و البته همیشه  به درستی مسواک  و نخ  دندان استفاده کنید و به طور منظم را به دندانپزشک مراجعه کنید.


برچسب ها
شنا و سلامت دهان و دندان ,خطرات آب استخر ,pH استخر ,pH مناسب ,-لکه های قهوه ای غیر قابل توضیح روی دندان ها ,سوزش چشم ها

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/9/6 7:07:29 0
    چه عواملی باعث ایجاد طعم تلخ در دهان می شود؟
    ایجاد طعم تلخ در دهان هنگام خوردن چیزی تلخ ، مانند کاسنی یا قهوه سیاه طبیعی است. صرف نظر از آنچه می خورید یا می نوشید ، داشتن طعم تلخ مزمن در دهان طبیعی نیست و می تواند یکی از چندین وضعیت بیماری را نشان دهد.
  • تاریخ ارسال : 1398/6/9 7:35:40 0
    برای رشد صحیح دندان های کودکمان چه کنیم؟
    ایجاد عادات خوب دندانپزشکی باید از زمان تولد آغاز شود تا زمانی که اولین دندان فرزند شما ظاهر شود. چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید تا کودک شما برای یک عمر دندان و لثه سالم داشته باشد
  • تاریخ ارسال : 1398/6/20 7:54:43 0
    آیا برای بستن فاصله بین دندانهایم به ارتودنسی نیاز دارم؟
    گر بین دندانهای جلوی خود شکافی دارید ، نگران نباشید این مورد نسبتاً رایج است. گاهی اوقات به آن دیاستما گفته می شود و می تواند آنچنان جزئی باشد که فقط هنگام مسواک زدن و نخ دندان زدن متوجه آن شوید یا ممکن است چیزی بسیار بزرگتر و قابل توجه باشد.
  • تاریخ ارسال : 1398/10/14 19:54:12 0
    شکاف لب و شکاف کام
    بسته به میزان مشکل ، شکاف لب ممکن است به یک یا دو عمل جراحی نیاز داشته باشد. جراحی اولیه معمولاً تا زمانی که کودک 3 ماهه است انجام می شود. ترمیم شکاف کام اغلب در طی 18 سال به جراحی های متعدد نیاز دارد. اولین عمل جراحی برای ترمیم کام معمولاً زمانی انجام می شود که کودک بین 9 تا 12 ماه سن داشته باشد. جراحی اولیه باعث بهبود وضعیت کام می شود، در نتیجه مشکلات صحبت کردن بیمار بهود پیدا می کند.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com