روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

4 سؤال متداول درباره نگهدارنده ها


تاریخ ارسال : 1398/6/16 5:54:52 تعداد بازدید : 20,394 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

پس از اینکه ارتودنسی دندان شما تمام شد، متخصص ارتودنسی توصیه می کند از ریتینرها یا نگهدارنده ها استفاده کنید. ریتینرها از بازگشتن دندان های شما به جای قبلی شان جلوگیری می کنند. درواقع از آنجایی که بعد از ارتودنسی دندان، وضعیت استخوان ها و لثه ها تغییر می کند، شما باید با کمک ریتینر، جای جدید دندان خود را ثابت کنید.

چرا باید نگهدارنده استفاده کنیم؟

دندان ها در استخوان فکین ثابت نیستند. دندان ها در واقع توسط شبکه ای از بافت ها به نام رباط های پریودنتال در جای خود نگه داشته می شوند. پس از آنکه دندانها توسط دستگاه ارتودنسی جابه جا شدند، چندین ماه طول می کشد که این رباط های پریودنتال در جایگاه جدید به درستی تنظیم شوند. بنابراین اگر می خواهید که لبخند جدیدتان را حفظ کنید، و تمام زمان، هزینه و پولی را که برای اصلاح آن به کار برده اید هدر ندهید، ضروری است که از ریتینر ارتودنسی استفاده کنید.

چه مدت باید آن را استفاده کنیم؟

مدت استفاده از دستگاه دندانپزشکی از فردی به فرد دیگر و نیازهای خاص آنها متفاوت است ، دندانپزشکان معمولاً به افراد توصیه می کنند حداقل پس از برداشتن براکت ها حداقل شش ماه اول نگهدارنده داشته باشند. پس از تثبیت دندان ها ، تعداد دفعات استفاده از دستگاه دندانپزشکی کاهش می یابد.

چگونه می توانند از نگهدارنده خود مراقبت کنند؟

برای آنکه نگهدارنده تازه و بدون جرم باقی بماند باید به خوبی تمیز شود. نگهدارنده نوع هاولی می تواند به آرامی با مسواک تمیز شود، اما همان مسواک ممکن است روی نگهدارنده از جنس الاینر شفاف خط بیاندازد. تمیز کننده های پروتز دندان، به شکل قرص یا پودر و همچنین تمیز کننده های مخصوص نگهدارنده می توانند برای شستن نگهدارنده های متحرک استفاده شوند. دستگاه نگهدارنده های ثابت توسط مسواک و نخ دندان تمیز می شوند.

آیا ممکن است به دهان صدمه بزند؟

دستگاه دندانپزشکی به گونه ای ساخته شده است که متناسب با دهان هر بیمار باشد و به گونه ای طراحی شده است که دندان های خود را در جای خود نگه دارد. از آنجا که به صورت سفارشی ساخته شده است ، بیمار با وجود آن احساس ناراحتی نمی کند. اگر بچه ها روزانه ار آن استفاده نکنند ، دندان ها شروع به جابجایی می کنند و ممکن است برای دهان گشاد شود.


برچسب ها
نگهدارنده ارتودنسی ,ریتینر ,مزایای نگهدارنده ارتودنسی ,مراقبت های بعد از درمان ارتودنسی ,بعد از برداشتن براکت ها چه کار کنیم؟

مطالب مرتبط

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com