روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

مؤلفه های یک لبخند ایده آل چیست؟


تاریخ ارسال : 1398/6/9 8:26:22 تعداد بازدید : 19,890 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

آنچه برای یک شخص جذاب است ممکن است برای شخص بعدی جذاب تلقی نشود. با این حال ، تحقیقات زیادی در طی سالهای متمادی به اتمام رسیده است تا همه بخش هایی که برای لبخند ایده آل کار می کنند کشف شود. ارتودنتیست ها هنگام طراحی لبخند جدید یک بیمار از علم و هنر استفاده می کنند.

اگر از مردم بپرسید لبخند ایده آل چیست ، اکثر آنها به دندانهای سفید و مرتب اشاره می کنند. مطمئناً دندانهای سفید مرتب مهم هستند. اما جزییات بیشتری برای ایجاد یک لبخند ایده آل وجود دارد.
آنچه برای یک شخص جذاب است ممکن است برای شخص بعدی جذاب تلقی نشود. با این حال ، تحقیقات زیادی در طی سالهای متمادی به اتمام رسیده است تا همه بخش هایی که برای لبخند ایده آل کار می کنند کشف شود. ارتودنتیست ها هنگام طراحی لبخند جدید یک بیمار از علم و هنر استفاده می کنند.

  • دندانهای صاف و مرتب برای لبخند درخشان

دندانهای صاف و مساوی بدون فاصله و شکاف پایه و اساس لبخند خوش نما هستند.  یک دندان نامرتب می تواند ظاهر لبخند شما را خراب کند.
بسیاری از افراد از نگاه به دندانهای شلوغ خود بیزار هستند. گسترده تر کردن فک یا کشیدن دندان اجازه می دهد دندانهای باقیمانده فضای مورد نیاز برای حرکت به مکان مناسب را داشته باشند. زاویه دندانها نیز بر جذابیت لبخند تأثیر می گذارد.

  • ناهنجاری ‌های روابط دندانی فکی

نحوه قرارگیری دندان ها روی هم ،جويدن و گاز گرفتن بسیار مهم است زیرا روی دندانها ، فک ، لثه و گردن تأثیر می گذارد. بایت درست برای عملکرد مناسب دهان و سلامت و همچنین زیبایی شناسی مهم است. برخورد فک بالا و پایین هنگامی که افراد صحبت می کنند و می خندند قابل مشاهده است ، بنابراین باید روابط بين دندان‌ها، استخوان نگهدارنده آنها و فکين ايده‌آل باشد.

  • دندان های سفید درخشان

دندانهای سیاه یا زرد می توانند لبخند جذاب را از بین ببرند.  آیا رنگ دندایتان با یکدیگر یکسان است؟ یا بعضی تیره تر و بعضی دیگر روشن تر هستند؟

  • تقارن و تعادل

دقیقاً مانند صورت و بدن شما ، طرف راست و چپ لبخند باید متعادل باشد. خط میانی دندانهای جلویی باید در وسط صورت باشد و دندانهای جلویی باید متقارن باشند. اما در برخی از افراد با صورتهای نامتقارن ، یک خط میانی فوقانی که در جریان کلی عدم تقارن موجود قرار می گیرد ممکن است بسیار خوشایند باشد. خط لبخند دندانهای بالا به طور کلی باید از منحنی لب پایینی پیروی کند.

  • لثه

لثه ها مثل یک قاب دندانها را در برگرفته اند. در یک لبخند زیبا، لثه ها باید در دو سمت تقارن داشته باشند نه اینکه در یک قسمت کوتاه و در قسمت دیگر بلند باشد.در یک لبخند زیبا حدود ۱ تا ۳ میلیمتر از لثه ها دیده می شود. زیادتر یا کمتر بودن این مقدار از جذابیت لبخند خواهد کاست. زیادتر دیده شدن لثه ها منجر به حالتی خواهد شد که به آن لبخند لثه ای گفته می شود .

  • صفات شخصیتی

لبخند هر فرد مختص همان شخص است، حتی جنسیت نیز در آن نقش دارد، به عنوان مثال دندان های خانم ها صاف تر و گردتر از دندان های آقایون هستند، همچنین نمایش دندان های قدامی بالا در خانم ها بیشتر از آقایان است .
حتی شخصت افراد را از طریق دندان ها می توان قضاوت کرد، مثلا فردی با دندان های نیش نوک تیز شخصیت خشن تری نسبت به فردی که دندان های نیش گردی دارد القا می کند.

ارتودنتیست ها با داشتن فرمول های ثابت و سالها تجربه می توانند لبخندی را که مناسب هر یک از بیمارانشان است طراحی کنند.


برچسب ها
لبخند ایده آل ,طراحی لبخند ,لبخند ,لبخند لثه ای ,ناهنجاری فک و دندان ,ارتودنس ,ارتودنسی ,دکتر امین گلشاه ,کرمانشاه

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/8/13 6:50:40 0
    5 افسانه در مورد دندان عقل
    بسیاری از افراد درد دندان عقل را نادیده می گیرند ، فرض می کنند که پس از رشد دندان خود را برطرف می کند. اگر دندانهای عقلی که داری مشکل و درد شده برداشته نشوند ، می توانند باعث ایجاد کیست ، مشکلات سینوس ، آسیب فک و موارد دیگر شوند
  • تاریخ ارسال : 1398/6/20 8:26:47 0
    شنا و سلامت دهان و دندان
    اگر قصد دارید رفتن به استخر دارید ، حتماً آب را به طور مرتب آزمایش کنید تا از pH مناسب آن اطمینان داشته باشید. علاوه بر این ، سعی کنید تا حد ممکن آب استخر را از دهان خود دور نگه دارید. و البته همیشه به درستی مسواک و نخ دندان استفاده کنید و به طور منظم را به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • تاریخ ارسال : 1398/5/26 10:59:11 0
    نقش دندانپزشکان در درمان آپنه خواب
    درمان ارتودنسی می‌تواند کلیدی در درمان آپنه انسدادی خواب باشد زیرا اغلب اوقات به طور کل یا بخشی از وقف تنفسی ناشی از مشکلات ساختاری است.
  • تاریخ ارسال : 1398/8/19 9:02:23 0
    لبنیات و تأثیر مثبت آن بر سلامت دندان
    مصرف منظم محصولات لبنی برای سلامتی دهان و دندان و حتی سلامت استخوان ضروری است. لبنیات سرشار از کلسیم هستند. با توجه به این‌که کلسیم نقش موثری در استحکام لثه‌ها و دندان‌ها دارد. بنابراین استفاده از لبنیات و به ویژه پنیر که سرشار از پروتئین کازئین است می‌تواند نقش موثری در سلامت لثه و دندان‌ها داشته باشد.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com