روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

ارتودنسی چیست؟


تاریخ ارسال : 1394/8/14 19:10:50 تعداد بازدید : 61,788 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

ارتودنسی علم ردیف نمودن دندانهاست. ارتودنسی نخستین تخصص معرفی شده در دندانپزشکی و دومین تخصص ایجاد شده در کلیه رشته های پزشکی می باشد.

ف

ارتودنسی چیست؟

اُرتودُنسی (Orthodontics)‏ . این کلمه مرکب  از دو واژه  "ارتو" به معنای "راست" و "درست" و "ادوس" یا مشتق آن "دنس" به معنای "دندان"است. ارتودنسی اولین تخصص معرفی شده در دندانپزشکی می‌باشد.هر چند معنای لغوی این کلمه به دندان اشاره دارد ولیکن محدوده فعالیت این رشته استخوان  های فک ،بافت نرم و دندان ها می باشد.بعبارتی هرگونه ناهماهنگی مرتبط با هریک از اجزاء فوق با درمان های ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی قابل درمان است.

 

ارتودنسی شاخه ای تخصصی از علم دندانپزشکی است که به تشخیص و درمان بی نظمی های دندانی و ناهنجاری های فکی می پردازد..       ارتودنسی با کمک طراحی؛ کاربرد و کنترل  ابزار ها و روش های مختلف از جمله براکت ها و پلاک های متحرک دندان ها، لب ها و فکین را به موقعیت صحیح و مرتب هدایت می کند. بدینوسیله سعی می‌شود تا شکل و اندازه‌های صورت متعادل گردد. مشکلات ارتودنسی ناشی از بهم ریختگی های دندانی یا ناهنجاری های فکی یا هر دو می باشد. دندان های موجود در فک در یک موقعیت طبیعی به صورت دو نیم قوس فک بالا و پایین به صورتی قرار می‌گیرند که عمل جویدن و یا آسیاب کردن غذا به نحو مطلوب ممکن گردد هر نوع انحراف از این موقعیت طبیعی دندانها باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود که ضرورت ردیف کردن و یا برگرداندن موقعیت مناسب دندانها را ایجاب می‌کند که این عمل با درمانهایارتودنسی میسر می‌گردد. ضرورت این کار تا حدی است که ارتودنسی اولین رشته تخصصیدررشته دندانپزشکی است که از مهم‌ترین رشته‌های تخصصی دندانپزشکی می‌باشد.در ضمن ارتودنسی دومین رشته تخصصی در علوم پزشکی است

.

اُرتودُنسی (Orthodontics)‏ . این کلمه مرکب  از دو واژه  "ارتو" به معنای "راست" و "درست" و "ادوس" یا مشتق آن "دنس" به معنای "دندان"است.




 

ارتودنسی چیست؟  

 
 

برچسب ها
ارتودنسی چیست؟ ,دندانپزشک ,ارتودنسی ,دکتر ,عوارض ارتودنسی ,کنگره ارتودنسی ,درمان ناهنجاری فک ,طول درمان ارتودنسی ,هزینه ارتودنسی

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1394/11/4 15:41:29 0
    بررسی صلاحیت درمانگر ارتودنسی
    در صورتی که تمایل به انجام درمان ارتودنسی دارید بهتر است در مورد مدرک واقعی فردی که به او مراجعه می نمایید اطمینان حاصل کنید.
  • تاریخ ارسال : 1394/9/6 15:17:30 0
    سن مناسب درمان ارتودنسی
    اگرچه اکثر درمان های ارتودنسی بین سنین 9 الی 14 سال صورت می پذیرد ولیکن درمان برخی از مشکلات ارتودنسی در سنین پایین تر، راحتر و بهتر انجام می شوند.
  • تاریخ ارسال : 1396/12/6 16:54:55 0
    تاثیر ارتودنسی بر بینی چیست؟
    آیا ارتودنسی بر اندازه بینی تأثیر می‌گذارد؟ اندازه کوچک یا بزرگ بینی برداشتی است که ما نسبت به تناسبات صورت و جایگاه اجزای آن درک می‌کنیم. زمانی که این تناسبات و جایگاه‌ها به هم می‌خورد اندازه‌هایی که تصور می‌کنیم کمتر یا بیشتر از حد واقعی خواهد بود. با انجام درمان ارتودنسی و حرکت دادن فک و دندان‌ها فرم لب‌ها و موقعیت آن تحت تأثیر قرار می‌گیرد تا به جایگاه و تناسب درست خود برگردد. این موضوع باعث می‌شود که اندازه درک شده از بینی شما نسبت به قبل تغییر کند و چون تناسبات صورتتان بهتر شده به‌احتمال‌زیاد اندازه بینی هم متناسب‌تر می‌گردد.
  • تاریخ ارسال : 1394/9/6 16:12:45 0
    نگهدارنده ( ریتینر)
    پس از آنکه درمان ارتودنسی به پایان رسید و براکت‌های ارتودنسی از دهان شما خارج شد، متخصص ارتودنسی برای حفظ و نگهداری دندان‌های شما در موقعیت جدید، از دستگاهی به نام نگهدارنده استفاده خواهد کرد. ل

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com