روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

شکاف لب و شکاف کام


تاریخ ارسال : 1398/10/14 19:54:12 تعداد بازدید : 19,604 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

بسته به میزان مشکل ، شکاف لب ممکن است به یک یا دو عمل جراحی نیاز داشته باشد. جراحی اولیه معمولاً تا زمانی که کودک 3 ماهه است انجام می شود. ترمیم شکاف کام اغلب در طی 18 سال به جراحی های متعدد نیاز دارد. اولین عمل جراحی برای ترمیم کام معمولاً زمانی انجام می شود که کودک بین 9 تا 12 ماه سن داشته باشد. جراحی اولیه باعث بهبود وضعیت کام می شود، در نتیجه مشکلات صحبت کردن بیمار بهود پیدا می کند.

درمان لب و لب شکاف چیست؟

بسته به میزان مشکل ، شکاف لب ممکن است به یک یا دو عمل جراحی نیاز داشته باشد. جراحی اولیه معمولاً تا زمانی که کودک 3 ماهه است انجام می شود.

ترمیم شکاف کام  اغلب در طی 18 سال به جراحی های متعدد نیاز دارد. اولین عمل جراحی برای ترمیم کام معمولاً زمانی انجام می شود که کودک بین 9 تا 12 ماه سن داشته باشد. جراحی اولیه باعث بهبود وضعیت کام می شود، در نتیجه مشکلات صحبت کردن بیمار بهود پیدا می کند.

کودکانی که شکاف کام  دارند ممکن است بین 9 تا 10 سالگی به پیوند استخوان نیز احتیاج داشته باشند تا خط لثه فوقانی را پر کنند تا بتواند از دندانهای دائمی حمایت کرده و فک بالایی را تثبیت کند. حدود 20٪ از کودکان دارای شکاف کام نیاز به جراحی های بیشتر به نام جراحی های ارتوسرجری (جراحی فک) برای بهبود گفتار خواهند داشت.

هنگامی که دندان های دائمی رشد می کنند ، غالباً براکت ها برای مرتب کردن دندان لازم است.

برای بهبود ظاهر لب و بینی ، بستن دهانه بین دهان و بینی ، کمک به تنفس و ثبات و تنظیم مجدد فک ممکن است جراحی های دیگری انجام شود. ترمیم نهایی زخم های باقی مانده از عمل جراحی اولیه احتمالاً تا زمان بزرگسالی ، زمانی که ساختار صورت کاملاً توسعه یافته باشد ، انجام نمی شود

مراقبت های دندانی برای کودکانی که دارای لب و شکاف کام هستند

به طور کلی ، نیازهای پیشگیری و ترمیم دندانپزشکی کودکان دارای شکاف مانند سایر کودکان است. با این حال ، کودکان دارای لب شکاف و شکاف کام ممکن است مشکلات خاصی در رابطه با دندان های از دست رفته ، ناقص داشته باشند که نیاز به نظارت دقیق دارند.

مراقبت های اولیه:
مراقبت های اولیه دندانپزشکی در این کودکان همانند دیگر کودکان است و باید دندان های آنها به خوبی با مسواک تمیز شود، از تغذیه خوبی برخوردار شوند و فلوراید درمانی برای کودک انجام شود. به محض اینکه دندان های کودک رشد کردند، دندان باید با استفاده از مسواکی با برس نرم تمیز شود. اگر به دلیل فرم فک و دندان ها یک مسواک نرم قادر به تمیز کردن دندان ها نباشد، استفاده از مسواک مخصوصی تحت عنوان toothette توصیه می شود. این مسواک نوعی اسفنج نرم و دهان شو است که بر روی دسته ای قرار گرفته است و برای تمیز کردن دندان و بافت دهان استفاده می شود. بسیاری از دندانپزشکان توصیه می کنند که در صورت وجود مشکلات دندانی خاص، برای انجام مراقبت های دندانی کودکان مبتلا به شکاف لب و کام والدین باید قبل از یک سالگی و حتی زودتر به دندانپزشک مراجعه کنند.

درمان ارتودنسی:
اولین ملاقات ارتودنسی ممکن است قبل از این که کودک دندان داشته باشد ، برنامه ریزی شود. هدف از این قرار ملاقات ارزیابی رشد صورت ، به ویژه رشد فک است. بعد از رشد دندانها ، یک ارتودنتیست می تواند نیازهای کوتاه مدت و طولانی مدت دندانپزشکی کودک را ارزیابی کند. پس از رشد دندان های دائمی ، می توان از روش ارتودنسی برای مرتب کردن دندان ها استفاده کرد.

پروتزهای دندانی:
متخصص پروتزسازی دندان یکی از اعضای تیم درمان شکاف لب و کام است. برخی از این کودکان از فقدان رشد برخی از دندان ها رنج می برند. بنابراین ممکن است به بریج نیاز داشته باشند. این متخصص مسئول ساخت بریج، دندان های مصنوعی و ابزارهای مخصوص شکاف کام است. در عین حال این متخصص ابزارهای خاصی برای شکاف کام می سازد که ضمن جداسازی بینی از دهان، صدای گفتار بیمار را طبیعی تر می کند. متخصص پروتزسازی دندان در هماهنگی با جراح دهان و پلاستیک و پاتولوژیست گفتار کار می کند.


برچسب ها
درمان لب و لب شکاف ,پروتزهای دندانی ,شکاف کام ,ارتوسرجری ,دکتر امین گلشاه ,متخصص ارتودنسی ,ارتودنسی پیشگیری ,جراحی فک

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/7/14 10:09:20 0
    چگونه می توان بهترین نتیجه را در هنگام استفاده از براکت ها بدست آورد
    اگر به هر دلیل با براکت خود احساس ناراحتی می کنید ، در اسرع وقت با متخصص ارتودنسی خود ملاقات کنید. ممکن است تنظیم ساده براکت برای تسکین درد نیاز باشد.
  • تاریخ ارسال : 1398/9/16 12:14:57 0
    تاخیر در رشد دندان شیری:
    اولین دندان شیری در حدود ۶ ماهگی رشد می کند؛ هر چند که این زمان در هر نوزاد متفاوت است. معمولا دو دندان پیشین فک پایین زودتر رشد می کنند و تمام ۲۰ دندان شیری تا ۳ سالگی ظاهر می شوند.
  • تاریخ ارسال : 1398/6/20 8:26:47 0
    شنا و سلامت دهان و دندان
    اگر قصد دارید رفتن به استخر دارید ، حتماً آب را به طور مرتب آزمایش کنید تا از pH مناسب آن اطمینان داشته باشید. علاوه بر این ، سعی کنید تا حد ممکن آب استخر را از دهان خود دور نگه دارید. و البته همیشه به درستی مسواک و نخ دندان استفاده کنید و به طور منظم را به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • تاریخ ارسال : 1398/5/6 7:17:39 0
    تفاوت بین ارتودنتیست و دندانپزشک چیست؟
    ارتودنتیست ها و دندانپزشکان هر دو به بیماران کمک می کند تا سلامت دهان خود را بهبود بخشد، اما به روش های مختلف. دندانپزشکی یک تخصص پزشکی گسترده است که با دندان‌ها، لثه، اعصاب و فک سر و کار دارد، در حالیکه ارتودنسی تخصص در دندانپزشکی است که بر اصلاح مشکلات بایت ها ، و مرتب کردن دندان‌ها متمرکز شده است

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com