روز هفته صبح عصر
چهارشنبه ها - 15 - 20

جراحی بیماری های لثه


تاریخ ارسال : 1398/9/16 12:21:56 تعداد بازدید : 19,537 مرتبه نسخه ی قابل چاپ

بیماری های لثه از شایع ترین مشکلات دهان و دندان، عامل رایج از دست دادن دندان در بزرگسالان و بوی بد دهان هستند. گاهی تغییرات هورمونی باعث می شود فرد به جراحی لثه نیاز پیدا کند. بعضی افراد به صورت ژنتیک مستعد ابتلا به بیماری های لثه هستند و بیشتر از سایرین به این بیماری ها مبتلا می شوند و نیاز به جراحی لثه پیدا می کنند. برای درمان بیماری های لثه باید به پریودنتیست مراجعه کنید.

GINGIVOPLASTY  چیست؟
ژنژیوکتومی به جراحی حذف بافت لثه گفته می شود.  لثه ممکن است شکل غیرمعمول داشته باشدکه علت آن می تواند شامل ژن ، بیماری یا تروما باشد.

  • انواع جراحی لثه

حذف شیار بین دندان و لثه: همانطور که گفته شد در بیماری لثه امکان دارد فاصله ای بین دندان و لثه ایجاد شود. پاکت یا فلپ لثه، نام جراحی است که به منظور کاهش فاصله ایجاد شده بین لثه و دندان ها صورت می گیرد. در این نوع جراحی معمولا قسمتی از لثه که دچار التهاب شده است را برش می دهند. و زیر آن که مملو از باکتری و عفونت است را تمیز می کنند. سپس لثه را به جای اولیه خود بخیه می کنند.

بازسازی و تحریک لثه: در اثر بیماری لثه امکان دارد قسمتی از لثه دچار عفونت و تغییر رنگ و بیماری و التهاب شود. در این صورت آن قسمت از لثه را برش می دهند و باکتری ها و میکروب ها را از زیر آن خارج می کنند. در این مواقع امکان دارد لثه کارایی خود را از دست داده باشد به همین دلیل معمولا دندانپزشک موادی مانند مواد پیوند استخوان، غشاء، پروتئین های تحریک کننده و مواد دیگر را به زیر لثه تزریق می کنند تا لثه بازسازی شود.

افزایش طول تاج: در برخی از افراد بیماری لثه باعث می شود لثه رشد بیش از اندازه ای داشته باشد و روی دندان را پوشش دهد. در این مواقع امکان نفوذ باکتری ها به زیر لثه بیش از قبل می شود. به همین دلیل دندانپزشک برای درمان مجبور است قسمت اضافه لثه که روی تاج دندان را پوشانده است، را حذف کند. البته لثه برخی از افراد به طور معمولی روی دندان ها رشد کرده است در صورتی که هیچ گونه بیماری لثه ندارند. جراحی لثه در این افراد به منظور زیبایی و اصلاح لبخند صورت می گیرد.

پیوند لثه: در موارد ذکر شده امکان دارد لثه فرد دچار آسیب شده باشد و دندانپزشک مجبور شود آن قسمت از لثه را به طور کامل حذف نماید. در این مواقع دندانپزشک سعی می کند قسمتی از بافت نرم لثه را برش داده و به قسمتی که لثه تحلیل رفته یا بریده شده، پیوند می زند. این عمل جراحی لثه نیز در برخی موارد برای زیبایی دندان و لثه انجام می شود.


برچسب ها
بیماری های لثه ,ژنژیوکتومی ,حذف شیار بین دندان و لثه ,افزایش طول تاج ,پیوند لثه

مطالب مرتبط
  • تاریخ ارسال : 1398/4/26 18:15:33 0
    انواع روش های زیبایی دندان
    وقتی می خواهید لبخندی زیبا داشته باشید ، انتخاب شما برای روش زیبایی دندان ها چیست ؟ بدون شک روش های زیبایی دندان در حال پیشرفت است.دندانپزشک شما کسی است که می تواند به شما کمک کند چه روشی را برای زیبایی لبخند خود انتخاب کنید.
  • تاریخ ارسال : 1398/8/15 11:16:22 0
    تأثیر رژیم غذایی و تغذیه بر سلامت دهان و دندان
    حفظ رژیم غذایی مناسب برای سلامتی دهان و دندان ضروری است. زمان و نحوه مصرف مواد غذایی روی سلامت عمومی و سلامت دندان ها و لثه های شما تأثیر می گذارد.
  • تاریخ ارسال : 1398/6/9 7:35:40 0
    برای رشد صحیح دندان های کودکمان چه کنیم؟
    ایجاد عادات خوب دندانپزشکی باید از زمان تولد آغاز شود تا زمانی که اولین دندان فرزند شما ظاهر شود. چند دستورالعمل ساده را دنبال کنید تا کودک شما برای یک عمر دندان و لثه سالم داشته باشد
  • تاریخ ارسال : 1398/6/16 5:51:21 0
    درمان ارتودنسی با الاینر های شفاف
    الاینر های شفاف به عنوان براکت های نامرئی شناخته می شوند و به عنوان یکی از پیشرفت های تکنولوژیکی برای حرکت دندان های شما و تراز کردن فک برای لبخند سالم در نظر گرفته می شوند.

دیدگاه های کاربران
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
متن دیدگاه :
کد امنیتی :
در صورت ارسال نظر جدید توسط کاربران دیگر ، به من اطلاع بده
نظرسنجی
نظر شما در مورد عملکرد منشی در مطب چیست؟

خیلی بد
ضعیف
عالی
تماس با ما

کرمانشاه - دبیر اعظم - كوچه دبيراعظم ( زرافشاني) - ساختمان ارشيا - طبقه دوم - واحد سوم




08337293262 -
300011122222 info@dr-golshah.com